Antara perkara yang bakal menjadi bahan debat utama pada sidang dewan rakyat ialah isu samada projek kereta nasional bakal diteruskan atau diberhentikan gara-gara sesetengah pihak yang kebanyakannya terdiri daripada sektor automobil menentang cadangan tersebut.

proton

Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong bakal mengajukan beberapa soalan kepada Tun M sewaktu pagi sesi dialog. Beliau cuba mendapatkan kepastian samada projek tersebut telah mengambil kira faktor kegagalan Proton sebelum ini.

Kepulangan Tun M dari negara matahari terbit, Jepun telah memberi tanda bahawa Malaysia bakal menjalankan projek kereta nasional setelah beberapa bahagian hak Pemilikan Proton telah diserahkan oleh syarikat Geely yang berpengkalan di Hangzhou.

proton

Proton 2.0 dikatakan bakal melibatkan kerjasama dari kumpulan negara ASEAN. Walaubagaimanapun, projek kereta nasional tidak mendapat persetujuan daripada pihak Persatuan Automotif Malaysia (MAA) dan beberapa pihak lain.

Dewan Rakyat kali ini juga bakal menyaksiakan kelibat Mat Sabu. Mat Sabu atau Mohamad Sabu yang merupakan ahli PH-AMANAH cawangan Bukit Raja akan membuat penampilan sulung sebagai menteri pertahanan.

proton

Mat Sabu akan menjawab persoalan yang dibangkitkan oleh Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang melibatkan perancangan baharu Kementerian Pertahanan yang bersangkut paut dengan isu kedaulatan, keutuhan wilayah dan kesejahteraan ekonomi yang bakal dijalankan

BACA JUGA :   Hasilkan Pelindung Muka untuk Barisan Hadapan - Proton

P. Prabakaran yang merupakan ahli parlimen cawangan Batu merangkap ahli parlimen yag termuda buat julung kalinya akan mengemukakan soalan berkenaan langkah pengiraan asset, hak dan liabiliti milik kerajaan dan Jabatan Pembangunan Koperasi terhadap Menteri Pembangunan Usahawan, Mohd Redzuan Md Yusof.

proton

Akhir sekali, Datuk Seri Ahmad Maslan akan bersoal jawab dengan Menteri Kerja Raya, Baru Bian berhubung isu disebalik pemansuhan haji yang ditaja oleh syarikat 1MDB pada tahun ini dan penamatan pembayaran tol yang telah diuar-arkan ketika kempen PRU-14.

Untuk tidak terlepas sebarang informasi-informasi menarik dari dalam dan luar negara, pastikan anda sentiasa layari Deenamik.com dan like FB Page Deenamik.

Jom rebut peluang menunaikan umrah dengan harga ekonomi tetapi dapat layanan persis VIP, hanya melalui pakej umrah dari Minhakim Travels Sdn Bhd. Anda akan merasai pengalaman umrah yang cukup eksklusif dengan Hotel 5 star yang dekat dengan Masjidil Haram. Yang paling penting, harganya memang berpatutan dan mampu milik.

Untuk informasi lanjut, sila layari pautan di bawah :

03-83220555 : Pejabat Minhakim Travels

017-8817150 : Puan Hajah Aziah

019-3010160 : Puan Aini

Facebook : Minhakim Travels

 

 

 

 

BACA JUGA :   Proton: Mula Kembali Kejar Pasaran Luar Produk Automobil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here