KECOH! Pelajar Sekolah Sudah Berani Teguk Air Ketum

0
1632

Kecoh! Video mengenai pelajar sekolah minum air ketum bertebaran di laman sosial baru-baru ini melibatkan pelajar perempuan di Bachok, Kelantan.

Kredit video: mstaronline

Pihak Jabatan Pendidikan Negeri Kelantan sedang menjalankan siasatan secara terperinci bagi memastikan kesahihan kandungan video tersebut. Datuk Seri Mahdzir Khalid ada penjelasan mengenai isu ini.

Ketum

“Ini satu perkara yang tak sepatutnya berlaku melibatkan pelajar sekolah; apabila berlaku tindakan mesti diambil kepada pelajar-pelajar terlibat.-Astro Awani

 “Saya serahkan perkara kepada JPN Kelantan dan Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Bachok untuk tindakan selanjutnya kerana ini benda yang salah dari segi undang-undang,” katanya pada sidang media selepas melakukan lawatan ke SMK Clifford, di sini, pada Selasa- Astro Awani

Ketum

Isnin lepas, beberapa foto serta rakaman menyaksikan pelajar perempuan yang terlibat sedang meneguk minuman yang dipercayai sebagai air ketum secara bergilir.

Superintendan Mit Emong berkata bahawa pihak beliau akan turun padang bagi melakukan siasatan secara menyeluruh.

Ketum

Mahdzir dalam kenyataannya akan menjalankan pemeriksaan terhadap institusi pendidikan yang telah berusia lebih dari satu abad di seluruh negara untuk menjamin tahap keselamatan yang optimum dan penyelenggaraan yang baik.

Pemeriksaan terhadap sekolah-sekolah premier akan membabitkan proses kerja pendawaian dan baik pulih.

Ketum

“Ini satu perkara yang tak sepatutnya berlaku melibatkan pelajar sekolah; apabila berlaku tindakan mesti diambil kepada pelajar-pelajar terlibat.-Astro Awani 

“Saya serahkan perkara kepada JPN Kelantan dan Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Bachok untuk tindakan selanjutnya kerana ini benda yang salah dari segi undang-undang,” katanya pada sidang media selepas melakukan lawatan ke SMK Clifford, di sini, pada Selasa-Astro Awani

Untuk tidak terlepas sebarang informasi-informasi menarik dari dalam dan luar negara, pastikan anda sentiasa layari Deenamik.com dan like FB Page Deenamik.

Jom rebut peluang menunaikan umrah dengan harga ekonomi tetapi dapat layanan persis VIP, hanya melalui pakej umrah dari Minhakim Travels Sdn Bhd. Anda akan merasai pengalaman umrah yang cukup eksklusif dengan Hotel 5 star yang dekat dengan Masjidil Haram. Yang paling penting, harganya memang berpatutan dan mampu milik.

Untuk informasi lanjut, sila layari pautan di bawah :

03-83220555 : Pejabat Minhakim Travels

017-8817150 : Puan Hajah Aziah

019-3010160 : Puan Aini

Facebook : Minhakim Travels

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here