Vaksin menjadi topik serius apabila tular kes seorang artis tidak mahu anaknya diberi suntikan vaksin. Sedangkan ia adalah bagus untuk kanak-kanak.

Tubuh bayi dan kanak-kanak menghasilkan antibodi untuk melawan jangkitan penyakit pada masa depan. Antibodi ini dihasilkan dengan suntikan vaksin mengikut tempoh dan waktu yang telah ditetapkan. Kanak-kanak di Malaysia akan diberi suntikan vaksin.

#1. Demam, Batuk dan Selsema

K5ottugv o

Kanak-kanak selalunya tidak terlepas daripada terkena penyakit ini. Bukan sahaja kanak-kanak malah orang dewasa pun selalu kena. Tipulah kalau tak pernah demam kan. Vaksin perlu untuk kanak-kanak.

Bukan apa itu hanya untuk melawan virus dan bakteria yang dijangkiti.  Antibiotik hanya akan diberi untuk penyakit yang disebabkan jangkitan bakteria. Jika disebabkan virus doktor akan membekalkan ubat untuk mengurangkan simptom.

#2. Muntah dan Cirit-Birit

Z1zoeicn o

Kebiasaanya kanak-kanak berusia enam bulan ke atas akan terkena. Mereka sudah mula makan makanan pepejal. Bayi muntah dan cirit-birit yang kerap kali. Ibu bapa harus segera membawa anak ke klinik untuk rawatan segera.

BACA JUGA :   Tasik Baltik - Tasik Terdalam Dan Terbesar Di Rusia

Sebagai langkah pencegahan awal ibu bapa boleh mendapatkan suntikan rotavirus. Vaksin ini perlu diambil dalam tempoh usia bayi dua hingga ke lima bulan.

Doktor akan memberikan suntikan yang sesuai dengan keadaan bayi ketika itu. Mereka sememangnya pakar dalam perubatan. Macam mana mereka boleh menjadi seorang doktor perubatan?

47xokje1 o

Pastilah Mereka Menyambung Pengajian ke Luar Negara Dengan Daulah Educonsult.

Jika anda berminat untuk menjadi seorang doktor, jangan lepaskan peluang anda. Realisasikan impian anda bersama Daulah Educonsult.

#3. Jangkitan Paru-Paru

Hgeoermk o

Inilah akan terjadi sekiranya ibu bapa tetap berdegil dan gagal mendapatkan rawatan awal. Ini semua bergantung kepada serangan virus atau bakteria. Doktor akan mencadangkan rawatan nebulizer, antibiotik dan akan dipantau setiap hari di klinik.

BACA JUGA :   Ambil Skrol Melalui Janji Temu, UiTM Patuh Norma Baru.

Anda harus faham ini sebab mengapa pentingnya suntikan vaksin diberi bagi mengelak jangkitan paru-paru. Pelbagai jenis vaksin dan vaksin penyakit ini diwajibkan oleh kerajaan.

47xokje1 o

Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsult.

Kenapa dengan Daulah Educonsult?

Rrmrqcfy o

Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar yang ingin menyambung pengajiannya ke luar negara.

Ooisofxw o

Di Daulah Educonuslt turut menawarkan anda untuk menyambung pengajian ke luar negara di Universiti-Universiti yang diiktiraf di dunia. Impian anda akan menjadi kenyataan dengan Daulah Educonsult.

G1n8qqis o

BERMINAT?

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan cita-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form.

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui dengan lebih lanjut boleh menghubungi Daulah Educonsult. Anda juga boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult secara langsung di sini.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here