Seorang doktor haiwan yang hebat dipandang tinggi oleh pencinta haiwan dan pemilik haiwan kesayangan. Mereka menyediakan rawatan pencegahan dan kecemasan yang sangat diperlukan untuk anjing, kucing, kuda, dan haiwan lain yang dikasihi. Untuk menjadi yang paling berjaya dalam bidang ini, seorang doktor haiwan yang hebat harus mempunyai:

 

#1 Kesedaran perniagaan.

Seorang doktor haiwan yang hebat mempunyai kemahiran perniagaan yang tajam dan dapat menguruskan kewangan dan keperluan lain yang diperlukan oleh klinik veterinar.

 

#2 Kemahiran Komunikasi

Seorang doktor haiwan yang hebat mempunyai kemahiran komunikasi yang sangat baik dan boleh bercakap dengan berkesan dengan pemilik haiwan kesayangan untuk menentukan dengan tepat apa keperluan haiwan itu, serta menjelaskan dengan jelas kepada pemilik apa diagnosisnya dan apakah rawatan itu.

BACA JUGA :   Wahh Bestnya Berjalan-jalan di Medan. Banyak Tempat Yang Menarik.

 

#3 Belas kasihan 

Seorang doktor haiwan yang hebat sangat belas kasihan, baik untuk binatang dan pemiliknya. Mereka dapat meletakkan haiwan dan pemiliknya dengan selesa semasa lawatan.Kemahiran Perkhidmatan Pelanggan Seorang doktor haiwan yang hebat mempunyai kemahiran perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan dapat memenuhi keperluan penjagaan haiwan bagi pemilik hewan peliharaan.

 

#4 Dedikasi 

Seorang doktor haiwan yang hebat mempunyai dedikasi yang sangat baik untuk profesion dan jam pengajian yang diperlukan, baik di kolej dan melanjutkan kursus pendidikan

 

#5 Hasrat untuk Haiwan  

Seorang doktor haiwan yang hebat bergairah tentang haiwan dan komited untuk memberikan mereka penjagaan yang terbaik.

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan cita-cita sebagai veterinar, anda boleh mengisi borang di Google Form.

BACA JUGA :   Kekurangan Tenaga Kerja Doktor Veterinar di Malaysia

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui dengan lebih lanjut boleh menghubung secara langsung di sini  (018-9624322).

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here