Related image

Fuerteventura, Kepulauan Canary kedua terbesar di Sepanyol terkenal dengan pantai berpasir putih, tetapi beberapa orang tahu bahawa pulau ini juga menjadi tuan rumah salah satu tarikan yang paling menakjubkan di dunia, pantai yang mempunyai popcorn untuk pasir.

Terdapat banyak tempat pelancongan yang dinamakan sempena perkara yang mereka menyerupai, walaupun sekadar samar-samar, tetapi itu bukan kes Popcorn Beach. Tempat yang menakjubkan ini benar-benar kelihatan seperti ia diliputi dengan jutaan popcorn putih yang berlemak, tetapi jangan makan, kerana mereka sebenarnya berbentuk batu karang berbentuk seperti popcorn.

Image result for POPCORN BEACH

Terletak di hujung trek tanah barat utara Corralejo, Popcorn Beach tidak begitu terkenal sebagai salah satu tempat yang mesti dikunjungi Fuerteventura untuk berenang dan berjemur – popcorn batu tidak selesa seperti pasir – tetapi tiada siapa yang boleh menafikan bahawa ia mesti lihat.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Menawarkan Universiti Terbaik Di Indonesia

Image result for POPCORN BEACH

Popcorn Beach telah wujud selagi penduduk tempatan boleh ingat, tetapi popularitinya telah meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini kerana Instagram, sudah pastinya. Atas sebab-sebab yang jelas, foto-foto pantai putih yang seolah-olah dilitupi dalam popcorn menarik banyak perhatian, dan memuat naik gambar tempat ini di Instagram pastinya mendapat banyak ‘views’ dan ‘likes’.

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here