Sekiranya anda suka ikan eksotik dan tidak keberatan beratus-ratus dari mereka melihat dan memandang anda ketika anda sedang membuang ‘hajat’, anda mungkin suka menggunakan tandas akuarium unik ini di Akashi, Jepun.

Papa Hipopo Papa (dahulunya Mumin Papa), yang biasa dikenali sebagai salah satu tempat dating yang paling popular di Hayashizaki Matsue Coast. Ia masih lagi, tetapi sejak pemiliknya memutuskan untuk melakukan sesuatu yang istimewa dengan tandas wanita, ia menjadi terkenal terutama kerana menjadi satu-satunya kafe di Jepun – dan mungkin dunia – untuk menjadikannya tandas akuarium. Ia secara teknikalnya dikelilingi oleh tiga bahagian akuarium gergasi yang diisi dengan beratus-ratus ikan eksotik dan penyu jantan. Agak pelik kerana ia merupakan tandas wanita.

BACA JUGA :   Indonesia Destinasi Tepat Sambung Belajar

Tandas akuarium di Hipopo Papa telah wujud sekitar lebih dari 12 tahun sekarang, tetapi ia masih merupakan salah satu tarikan pelancong yang paling popular di kawasan Akashi. Pemilik dilaporkan membelanjakan $ 270,000 untuk mencipta keajaiban ini, walaupun dengan pelbagai percubaan dan kesilapan, dalam usaha untuk menciptakan sensasi yang menyenangkan untuk melegakan diri anda sambil berenang di lautan.

Walaupun tandas akuarium hanya boleh digunakan oleh wanita, kakitangan di Hipopo Papa dengan senang hati akan menunjukkannya kepada para pelanggan lelaki juga, jika kafe itu tidak terlalu ramai.

Mempunyai tandas akuarium adalah cara terbaik untuk menarik pelanggan, tetapi pasti ada kekurangannya. Menurut Setouchi Finder, beberapa pelanggan akhirnya menghabiskan lebih banyak masa di dalam tandas hanya kerana mengagumi pemandangannya, sementara yang lain enggan menggunakannya kerana mereka berpendapat  bahawa ia sangat ganjil dan tidak selesa kerana begitu banyak makhluk laut yang melihat dan memerhati mereka sementara mereka sedang menyelesaikan ‘urusan’ mereka.

BACA JUGA :   Travel Dengan Anak-Anak Kecil? Ini Dia Tips Super Untuk Anda

Satu perkara yang pasti, walaupun; jika anda berpeluang berjalan-jalan di Akashi, Prefektur Hyogo Jepun, Hipopo Papa Cafe adalah salah satu tempat yang jarang dan unik yang berbaloi untuk dilawati hanya kerana tandasnya sahaja!

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here