Cenderahati Menarik Hanya Terdapat Di Poland

0
894

Poland atau nama rasminya dikenali sebagai Republik Poland merupakan sebuah negara yang terletak di Eropah Tengah dan dikurniakan pemandangan yang indah dan mendamaikan. Bagi yang tidak tahu, Poland merupakan negara yang penuh dengan sejarah dan tempat yang menarik. Ada beberapa perkara mengenai Poland yang mungkin anda tidak tahu? Cenderahati yang menarik hanya terdapat di Poland dan anda patut miliki jika telah sampai ke Poland.

#1 Obwarzanek Krakowski

Setiap negara tidak sah jika tiada masakan khas yang utama bagi melambangkan negara mereka. Tidak ketinggalan juga di Poland. Obwarzanek Krakowski adalah pastrI yang dikatakan sama besar dengan roti dan kenyal seperti pretzel tradisional Aussie. Kadang-kadang pastr ini dihiasi dengan keju atau biji bijan sebagai penaik rasa. Pastri ini biasanya dijual di sudut jalan seluruh bandar. Snek pastri ini amat sesuai dinikmati sambil berjalan-jalan di bandar-bandar lama Poland.

BACA JUGA :   7 Fakta Menarik Tentang Negara Mesir

#2 Patung Kaszubka

Kaszubka adalah anak patung tradisional dan buatan tangan dari Poland. Patung ini berpakaian dengan pakaian tradisional Poland. Ianya sesuai untuk dijadikan sebagai cenderahati iatau buah tangan setelah melawati negara Poland ini.

#3 Keju Biri-biri Oscypek

Keju biri-biri Oscypek adalah keju salai yang diperbuat daripada susu biri-biri masin di Pergunungan Zakopane. Keju ini boleh didapati di sebuah ibu kota dingin yang menawan yang diberi nama Zakopane.

#4 Batu Ambar

Batu ambar adalah simbolik kepada negara Poland. Anda boleh menemui cincin, kalung, anting-anting, dan cenderahati yang diperbuat daripada batu ambar. Anda juga mungkin terfikir bahawa harganya agak mahal tetapi terdapat juga pelbagai jenis batu ambar yang lain untuk setiap anggaran harga yang berpatutan. Ianya boleh dijadikan sebagai hadiah dan memori yang berharga dan harus anda beli dari Poland.

BACA JUGA :   Sertai Program Madrasah Daulah Untuk Menyambung Pengajian Di Mesir.

DAULAH EDUCONSULT MEMBUKA PELUANG MENYAMBUNG PENGAJIAN KE LUAR NEGARA

Bagi mereka yang memasang angan-angan untuk melanjutkan pelajaran ke Poland, kini anda boleh!

Anda tidak tahu syarat-syarat untuk belajar keluar negara dan serta bidang mana yang sesuai dengan anda?

Jangan risau! Daulah Educonsult dapat membantu menyelesaikan masalah anda. Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar menyambung pengajian keluar Negara.

BERMINAT?

Jika anda berminat untuk menyambung pelajaran keluar negara, anda boleh mengisi borang di SINI, atau boleh hubungi di talian Customer Service.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here