Menyambung pengajian di luar negara pasti menjadi impian pelajar-pelajar kita. Suasana dan pengalaman yang berbeza dari negara sendiri mendorong pelajar membuat keputusan untuk melanjutkan pengajian di luar negara.

Mari kita ketahui dengan lebih lanjut tips persediaan ini.

#1 Persediaan fizikal dan mental

Setiap pelajar yang berhasrat untuk melanjutkan pengajian di luar negara perlu melakukan persediaan fizikal dan mental kerana suasana dan cara kehidupan di negara orang adalah berbeza dengan negara sendiri.

#2 mempelajari bahasa negara itu

Memahami bahasa negara lain amat penting kerana kurang kefahaman boleh menimbulkan perasaan tidak mempercayai satu sama lain dan kemungkinan salah faham akan timbul. Ia memudahkan untuk kita berurusan dengan pelajar dan masyarakat di sana. Jadi sangat penting untuk membuat persediaan bahasa yang secukupnya.

#3 kewangan yang mencukupi

Faktor kewangan juga amat penting kerana di negara sana tidak semua pelajar mempunyai kenalan dan keluarga yang boleh membantu jadi untuk kos sara hidup di sana pasti menggunakan banyak duit.

Oleh itu, semua pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke luar negara perlu bersedia 100% dari segi fizikal dan mental supaya apabila pelajar berada disana mereka tidak akan terpengaruh dengan anasir luar yang boleh menyebabkan mereka lalai dengan niat utama kesana.

BERMINAT UNTUK BELAJAR DI LUAR NEGARA?

Berita baik buat anda, Daulah Educonsult adalah sebuah agensi yang membawa pelajar ke luar negara dan boleh dipercayai. Daulah Educonsult bukanlah asing bagi pelajar yang menyambung pengajian ke sana.

Terdapat banyak bidang yang ditawarkan oleh pihak Daulah Educonsult antaranya pengajian Islam, Perubatan, Veterinar, Pergigian, pra-perubatan dan banyak lagi. Bagi anda yang berminat untuk ketahui lebih lanjut, daftar dengan kami di sini. Pihak Daulah Educonsult akan hubungi anda dalam kadar yang segera.

Untuk ketahui dengan lebih lanjut anda boleh hubungi talian hotline kami

Atau anda boleh melayari kami di platform berikut :

Anda juga boleh membuat pra-pendaftraran di link di bawah

Alamat pejabat :

No 1-19 Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100 Kuala Lumpur

“Ayuh realisasikan impian anda bersama Daulah Educonsult”

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here