1. Tenggelam Marzanna

Marzanna adalah sebuah patung yang dibuat sendiri oleh masyarakat di Poland untuk menjalankan upacara pada hari pertama musim bunga. Marzanna adalah dewi Slavia yang dikaitkan dengan kematian, musim sejuk dan alam semula jadi. Patung ini diperbuat daripada jerami dan dibalut dengan kain putih dan beberapa warna lain.

Semasa upacara berlangsung , Marzanna akan dicampakkan ke dalam sungai dan akan mengikut aliran sungai sehingga ke hulu. Mengikut kepercayaan mereka, ntuk mengelakkan nasib malang, anda mesti berhati hati dan tidak menyentuh anak patung Marzanna semasa ia terapung di dalam air.

Dalam perjalanan pulang pula, anda tidak dibenarkan menoleh ke belakang kerana mereka percaya ia boleh menyebabkan anda ditimpa sakit.

2. Dua Belas Hidangan Pada Malam Krismas (Wigilia)

Krismas adalah satu perayaan yang akan wajib disambut oleh penganut agama Kristian. Wigilia pula merupakan satu tradisi yang akan disambut pada malam krismas. 12 hidangan makanan yg berlainan terdiri daripada ikan dan tidak boleh dimasak berunsurkan daging. Juadah yang di sajikan haruslah berbeza setiap satu dan ada juga sesetengah juadah yang dimasak hanya pada malam krismas sahaja.

BACA JUGA :   Yuk Belajar Yuk kedokteran Hewan di Indonesia peringkat "DEGREE"

3. Hari Memorial Pemberontakan Warsaw

 

Tragedi ngeri ini berlaku pada 1 Ogos 1944. Setiap tahun , pada tarikh yang sama masyarakat Poland akan berkabung sehingga pukul 5 petang. Pada waktu dan ketika ini, semuanya akanterhenti seketika. Akan kelihatan bas yang berjalan akan berhenti, penjual makanan akan berhenti untuk memasak dan orang berhenti berjalan kaki. Ini adalah cara mereka menunjukkan penghormatan yang paling damai sempena memperingati pahlawan yang telah terkorban pada tragedy pemberontakan Warsaw.

Adakah anda teringin untuk melanjutkan pelajaran ke Rusia dalam bidang perubatan? Cara mudah untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara, Daulah Educonsult ada jalan penyelesaiannya.

Apa itu Daulah Educonsult? Daulah Educonsult merupakan agensi yang menguruskan dan menghantar pelajar yang akan menyambung pelajaran ke luar negara.
Kalau nak tahu, Daulah Educonsult sudah banyak menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar ke luar negara.

BACA JUGA :   Bidang Sains Kesihatan di Universiti Terbaik Luar Negara

Tak mustahil impian dan cita-cita anda yang ingin menyambung pengajian di luar negara akan tercapai. Daulah Educonsult merupakan agensi yang terbaik dalam menguruskan hal ehwal pelajar yang belajar di luar negara. Bukan calang-calang.
Jika anda berminat dan ingin merialisasikan cita cita anda untuk melajutkan pengajian di luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form di bawah ini :

atau hubungi konsultan Daulah Educonsult di 018-9624322 (customer service), 03-9285 1322 (Pejabat) atau melalui emel daulahmedic@gmail.com atau layari https://daulahmedic.com/ untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here