Negara Rusia banyak membuka peluang kepada pelajar luar negara bagi melanjutkan pengajian ke negara mereka.

Ramai yang tidak begitu tahu bahawa Rusia mempunya jumlah universiti yang banyak dan rata-ratanya mengecapi kualiti pendidikan yang bertaraf dunia.

  • Antaranya Saint-Petersburg State University (SPbU).  

Pertama sekali, SPbU mendapat kedudukan BRICS tahun ini, kini ditempatkan di tempat ke-11 dan mengalahkan Universiti Negeri Novosibirsk sebagai tempat kedua di kalangan universiti terkemuka di Rusia.

  • RANKING DUNIA

Keduanya, menduduki tempat ke-235 di dunia, SPbU adalah universiti tertua di Rusia, setelah ditubuhkan pada tahun 1724 oleh Peter the Great.

  • SEMAKAN PROGRAM

Ketiga, pelbagai program disediakan, kebanyakannya dalam bahasa Rusia, walaupunbagaimanapun ada terdapat banyak program dalam bahasa Inggeris yang ditawarkan kepada pelajar luar negara.

Semakan tawaran program yang ditawarkan di Saint-Petersburg State University DISINI.

Seterusnya, ramai alumni terkenal di universiti ini termasuk SPbU dinobatkan sembilan pemenang Hadiah Nobel dan tokoh-tokoh terkenal lain, seperti Presiden Rusia, Vladimir Putin.

Dari 15 mata pelajaran (RANKING MATAPELAJARAN) Saint-Petersburg State University berada di peringkat antarabangsa, ia muncul dalam 100 teratas global untuk tiga: bahasa moden, matematik dan linguistik.

  • Nisbah Optimum Yuran dan Kualiti Pendidikan Optimum

Yuran jauh lebih murah di universiti-universiti Rusia daripada setara di Amerika Syarikat, Kanada dan UK, dan dari segi tahap latihan yang disediakan, universiti terkemuka Rusia bersaing dengan institusi pendidikan di Barat.

Pada tahun 2019, kos belajar di universiti-universiti Rusia dalam Program Sarjana Muda sepenuh masa bermula dari 83,000 rubel setahun (1,277 dolar AS), bergantung pada subjek yang dipelajari (mengikut piawaian yang ditetapkan oleh Kementerian Sains dan Pendidikan Tinggi Persekutuan Russia).

Yuran pengajian maksimum di universiti paling berprestij di ibu negara adalah setinggi 586,000 rubel setahun (9,000 dolar AS), menurut data dari agensi pengkajian Rating1.

Jika anda sedang mempertimbangkan universiti yang terletak di luar Moscow atau Saint Petersburg, kos tuisyen dan penginapan akan lebih rendah: harga di rantau ini jauh lebih rendah daripada di ibu negara (lihat laman web universiti untuk maklumat lanjut bidang yang ditawarkan dan dapatkan maklumat yuran pengajian).

  • PROGRAM YANG TERKENAL DI Saint-Petersburg State University

Antara program yang terkenal adalah Business & Management Studies. Bidang pengurusan pengajian ini telah mendapat ranking ke 151-200.

Pada anda yang berminat untuk melangkah ke luar negara bagi bidang perniagaan Saint-Petersburg State University adalah pilihan yang terbaik buat anda. Tambahan Kemudahan yang banyak dan baik disana.

Rujukan penuh mengenai tawaran belajar ke luar negara boleh terus ke laman web 
daulahmedic.com. Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau 
boleh ke talian :-

Customer service 1 :0189624322 
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)
Konsultan Pendidikan : 0132853903 (Cik Nabila)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here