Bidang Perubatan semestinya menjadi pilihan setiap pelajar yang berminat untuk menjadi doktor!

Oleh itu, kali ini Deenamik ingin berkongsi bersama anda salah satu Universiti yang menjadi pilihan ramai pelajar perubatan.

Kursk State Medical University (KSMU)

KSMU ditubuhkan pada tahun 1935 dan di senaraikan sebagai 10 universiti perubatan terbaik di Rusia. Antara pencapaian yang telah disandang adalah KSMU telah melahirkan lebih daripada 25,000 pelajar kos perubatan yang profesional di seluruh negara dalam 67 bahagian berbeza.

Jenis Institusi      : Universiti Perubatan Negeri
Sistem Akademik      : 2 Semester dalam setahun
Bahasa dalam latihan : Rusia dan Inggeris
Tenaga Pengajar      : 650 Pensyarah
Saiz Kelas           : 6 hingga 12 pelajar dalam satu kumpulan
Pelajar Daulah Di KSMU

Bidang perubatan di Rusia telah mendapat reputasi yang baik bukan di peringkat negara sahaja, malah di seluruh dunia disebabkan standad pembelajaran yang kehadapan dan sistem ajaran yang sophisticated. Graduan perubatan di  KSMU kesemuanya mendapat pengiktirafan daripada World Health Organization (WHO) dan General Medical Council (GMC) Malaysia Medical Council. Jadi tiada sebarang masalah akan timbul untuk pelajar jalani housemanship di Malaysia bila habis nanti.

BACA JUGA :   Kenali BJ Habibie, Bapa Teknologi Indonesia
Pelajar Daulah di KSMU

Selain itu, di KSMU sekarang telah ada lebih dari 550 pelajar Malaysia (Melayu, Cina dan India). Jadi, jika ada ibubapa yang agak khuatir untuk menghantar anak mereka belajar jauh, di KSMU telah membuktikan bahawa ramai komuniti Malaysia yang mungkin dapat menurunkan kegusaran dan kerisauan ibubapa.

Di samping itu juga, KSMU mempunyai pejabat pengurusan di Kuala Lumpur, Malaysia. Jadi lebih mudah urusan pendaftaran bagi pelajar dan ibubapa.

Daulah Educonsult antara pihak pengurusan yang menguruskan kemasukan pelajar-pelajar dalam pelbagai bidang antaranya Perubatan, Pergigian, Farmasi, Veterinar, Kejuruteraan, Pengajian Islam dan lain-lain bidang lagi di pelbagai negara. Pengalaman mengurus pelajar dari tahun 2008 sehingga kini memberikan impak dan banyak pengalaman kepada pihak Daulah. Pengurusan yang sistematik, teratur dan pelajar dianggap seperti keluarga antara kelebihan Daulah Educonsult.

BACA JUGA :   Ayuh Pelajari Bahasa Arab di Bumi Anbiya'!

Maklumat lanjut tentang pengjian di luar negara boleh layari www.daulahmedic.com atau boleh terus hubungi konsultan Puan Janna di nombor 0196403977

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-
Konsultan Pendidikan : 0196403977 (Pn Janna)
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here