Ramai dari kita yang yang tidak tahu mengenai peluang melanjutkan pengajian di universiti timur tengah sudah dibuka bagi kemasukan tahun 2020 bagi lepasan Sijil Pelajaran Malaysia dan juga Sijil Tinggi Agama Malaysia.

Lebih-lebih lagi buat anda yang mempunyai impian untuk melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi iaitu Ijazah Sarjana Muda Perubatan, Pergigian, Farmasi, Ulum Islamiah dan Pengajian Islam ini antara peluang keemasan buat anda.

Daulah Educonsult Sdn Bhd merupakan agensi yang menghantar pelajar ke universiti luar negara dalam pelbagai bidang. Tetapi untuk kali ini kita akan berikan maklumat khusus untuk mereka yang mempunyai keinginan belajar di Timur Tengah.

Proses yang biasanya perlu dilakukan oleh seorang pelajar adalah memastikan anda memiliki sijil SPM atau STAM bagi mendapatkan tempat di universiti di Timur Tengah terutamanya ke Mesir.

Anda wajib menghubungi Daulah Educonsult Sdn Bhd bagi mendapatkan maklumat sama ada anda layak untuk memasuki universiti di Mesir atau pun kurang layak. Dan jika kurang layak jangan mudah berputus asa, masih banyak peluang terbuka buat anda.

JOM KETAHUI UNIVERSITI APA YANG DAULAH EDUCONSULT TAWARKAN DI MESIR!

Ini antara universiti yang ditawarkan adalah :

?UNIVERSITI AL-AZHAR

?UNIVERSITI ZAGAZIG

?UNIVERSITI ALEXANDRIA

?UNIVERSITI MANSOURA

?UNIVERSITI TANTA

?UNIVERSITI CAIRO

?UNIVERSITI AINSHAMS

Untuk mendapatkan maklumat mengenai bidang apa yang ditawarkan di setiap universiti anda wajib mendapatkan konsultasi dari konsultan-konsultan terlatih mereka.

Antara syarat kelayakan yang dinyatakan :

Pelajar lepasan SPM wajib mendapat sekurang-kurangnya minimum B bagi subjek berkaitan seperti Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Biologi, Fizik, Kimia, Matematik Tambahan, Matematik & Sejarah. Ini jika anda berminat untuk menyambung dalam bidang sains perubatan.

Bagaimana pula bagi yang berminat dalam bidang agama?

Syaratnya bagi lepasan SPM pula adalah wajib B untuk subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik Quran Sunnah, Syariah Islamiah dan Bahasa Arab. Manakala bagi lepasan STAM pula wajib minimum pangkat keseluruhan JAYYID.

Bagaimana jika anda tidak melepasi syarat permohonan pula?

Jangan mudah berputus asa anda masih mempunyai peluang untuk ke Mesir untuk program yang lain dan universiti yang lain di negara yang lain.

JOM MENDAFTAR DAN DAPATKAN MAKLUMAT LANJUT DARI DAULAH EDUCONSULT SDN BHD!

Rujukan penuh mengenai tawaran belajar ke luar negara boleh terus ke laman web daulahmedic.com. Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :- Customer service 1 :0189624322 Customer service 2 :0182429322 Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed) Konsultan Pendidikan : 0132853903 (Cik Nabila)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here