Moscow Aviation Institute (MAI) yang ditubuhkan pada tahun 1930 merupakan salah satu daripada beberapa pertubuhan pendidikan tinggi kejuruteraan utama di Moscow. Sejak permulaan MAI telah memajukan kemajuan dalam teknologi aeroangkasa di Rusia dan di seluruh dunia. Misi MAI (Moscow Aviation Institute) adalah untuk mewujudkan latar belakang tenaga kerja kejuruteraan peringkat tinggi dunia melalui penyelidikan ke hadapan dalam semua peringkat teknologi penerbangan, roket dan ruang angkasa.

MAI terlibat dalam semua projek perkongsian utama; ia juga bekerjasama dengan syarikat terkemuka di Rusia dan asing seperti COMAC, ENAC, Safran, BrahMos Aerospace, HAL, PJSC “United Aircraft Corporation”, Roscosmos, Rostec dan lain-lain. Projek berteknologi tinggi di MAI telah dipenuhi dengan bantuan teknologi canggih dalam bidang-bidang berikut:

  • Simulasi Matematik
  • Pengurusan Produk Kitaran Hayat
  • Pembuatan Struktur Komposit
  • Avionik Bersepadu
  • Sistem Kejuruteraan Electrificat

Universiti ini memberi penekanan kepada arahan makmal dalam sains dan kejuruteraan terpakai, khusus kepada tuntutan industri aeroangkasa. Semasa Perang Dunia II sebahagian universiti dipindahkan ke Almaty Kazakhstan, universiti, kakitangan dan pelajar terus bekerja pada penyelidikan dan pengeluaran perang sepanjang perang.

BACA JUGA :   Pengoperasian Hospital Awam Dan Swasta Secara Hybrid.

Dalam tempoh Pasca Perang, universiti memperluaskan dan mengasimilasikan teknologi baru semasa zaman Jet. Penyelidikan yang dijalankan di universiti itu menyumbang untuk menyampaikan umur angkasa.

Proses pendidikan di MAI termasuk:

latihan digabungkan dengan program penyelidikan dengan bantuan peralatan canggih;

pelaksanaan kaedah pendidikan lanjutan, termasuk penggunaan teknologi e-pembelajaran, dan lain-lain;

penggunaan prinsip reka bentuk yang kekal untuk semua sistem pesawat dan teknologi ruang angkasa.

Pelajar terlibat dalam projek penyelidikan untuk industri Rusia dan asing, yang membantu para pelajar melihat prospek mereka dalam organisasi ini. Pada masa yang sama, majikan menganggarkan kebolehan profesional masa depan mereka. MAI beroperasi selaras dengan sistem standard pendidikan.

BERMINAT BELAJAR DI MOSCOW AVIATION INSTITUTE? AYUH DAFTAR SEGERA DENGAN DAULAH EDUCONSULT !

Apa itu Daulah Educonsult? Daulah Educonsult merupakan agensi yang menguruskan dan menghantar pelajar yang akan menyambung pelajaran ke luar negara iaitu

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Buka Tawaran Sambung Belajar Ke Luar Negara

Kalau nak tahu, Daulah Educonsult sudah banyak menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar ke luar negara.

Tak mustahil impian dan cita-cita anda yang ingin menyambung pengajian di luar negara akan tercapai. Daulah Educonsult merupakan agensi yang terbaik dalam menguruskan hal ehwal pelajar yang belajar di luar negara.

Ingin mengetahui dengan lebih lanjut, anda boleh hubungi talian hotline kami:

Atau anda boleh layari kami di platform berikut:

Atau anda boleh hadir ke pejabat kami yang beralamat di No. 1-19 Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100, Kuala Lumpur.

“Ayuh Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsult”

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here