Mesir adalah sebuah negara yang terkenal dengan Sungai Nil iaitu sungai yang terpanjang di dunia. Mesir yang kaya dengan binaan monumen seperti piramid Sphinx dan Giza merupakan binaan tertua dimana ianya hasil binaan manusia.

Setiap pelancong yang mengunjungi Mesir pasti tidak akan ketinggalan untuk berkunjung ke Sungai Nil dan melihat sendiri keindahan ciptaanNya.

Bandar Cairo

Simpanan atau pameran barangan kuno, kebudayaan dan sejarah turut dipamerkan di muzium yang terletak di sekitar Bandar Cairo. Senibina Islam di Mesir terserlah melalui struktur senibina masjid.

Alexandria

Seterusnya, Alexandria ialah sebuah bandaraya pelabuhan Mediterranean dan bandar kedua terbesar di Mesir selepas Bandar Cairo. Di Alexandria ini terkenal dengan senibina yang luar biasa dan pemandangan yang cantik.

BACA JUGA :   Penganjur Ekspo Tatu Malaysia 2019 Tampil Mohon Maaf

Disebalik keindahan senibina yang terdapat di Mesir, Al Montaza Garden merupakan tempat yang menyajikan pemandangan tenang yang berlatarkan pantai laut Mediterranean.

Faiyoom

Terkenal dengan bandar paling subur di Mesir dan mengikut sejarah ianya adalah sebuah bandar yang pernah diuruskan oleh Nabi Yusus AS ribuan tahun lepas.

Laut Merah

Selain Sungai Nil, pelancong yang berkunjung ke Mesir wajib mengunjungi Laut Merah yang mana menyimpan banyak sejarah. Pelancong boleh menaiki cruise menyusuri Laut Merah ini untuk menikmat keindahannya.

Laut Merah menjadi salah satu lokasi yang sangat digemari oleh penyelam kerana kaya dengan hidupan marin yang cantik serta unik. Antara sejarah Laut Merah ialah kisah Nabi Musa membelah laut menggunakan tongkatnya dan menelan tentera Firaun.

BACA JUGA :   Rusia Antara Pilihan Pelajar Malaysia Menyambung Pengajian Dalam Pelbagai Bidang!

Ingin belajar di Mesir, tetapi tidak tahu bagaimana caranya? Daulah Educonsult akan bantu anda!

Daulah Educonsult memberi peluang kepada yang berminat untuk menyambung pelajaran di luar negara seperti Mesir, Poland, Indonesia, Rusia dan Bangladesh. Antara bidang yang ditawarkan ialah bidang pergigian dan farmasi, pengajian Islam, perubatan dan lain-lain. Misi utama Daulah Educonsult adalaha akan merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik seiring dengan pengalaman yang menguruskan pelajar di pelbagai negara.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here