Sebut sahaja Bangladesh pasti ramai yang akan membayangkan sebuah negara penduduk ramai. Disebaliknya, negara ini mempunyai banyak tempat yang menarik untuk dilawati. Bangladesh adalah negara yang kaya dengan budaya, sejarah serta flora cantik.

Sumber: Google

Selain daripada melancong, anda juga dapat melanjutkan pelajaran di Bangladesh dalam bidang yang anda inginkan. Sebuah agensi iaitu Daulah Educonsult akan membantu anda dalam mencapai impian untuk ke luar negara.

Sumber: Google

Bandar Tertua

Bandar tertua di Bangladesh iaitu Bogra yang terletak di Rajshahi. Bogra ini menerima banyak kunjungan daripada pelancong kerana terdapat tapak arkeologi kuno bermula abad ketiga. Selain daripada itu, istana dan kuil juga ada adalah tarikan yang ada di Bogra.

BACA JUGA :   Sertai Kelas Bersama Safer Food Untuk Pengaktifan Akaun
Sumber: Google

Mymensingh

Sebuah bandar yang kaya dengan budaya politik dan menyimpan banyak sejarah. Bandar ini terletak di tepi Sungai Brahmaputa. Selain itu, apa yang menarik di Mymensingh ini taman orkid, taman pengembaraan Gajani, menaiki bot sungai sambil menikmati pemandangan di sekitar bandar ini.

 

Bandar Terbesar

Khulna antara bandar yang terbesar di Bangladesh dimana ianya hampir dengan Dhaka dan Chittagong. Terdapat sebuah rumah yang mempunyai senibina cantik iaitu rumah Tiger Royal Bengal. Di Khulna juga terdapat sebuah pelabuhan yang paling tua dan sering menerima kunjungan pelancong.

Jika anda mengunjungi ke Bangladesh, jangan lupa untuk mengunjungi destinasi ini!

Sambung belajar di Bangladesh adalah satu pilihan yang bijak! Anda juga boleh mengenali dan mempelajari budaya di sana. Daulah Educonsult akan membantu anda untuk ke universiti di Bangladesh.

BACA JUGA :   Sambung Pengajian Di Rusia Menerusi Daulah Educonsult.

Daulah Educonsult merupakan platform yang akan membantu anda menyambung pengajian tanpa mengambil kira latarbelakang pendidikan. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)  

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here