Poland Pusat Pelancongan

0
999

Poland adalah sebuah negara yang dikunjungi ramai pelancong dari serata dunia. Terletak di Eropah Tengah dan menghadap Teluk Baltik sebelah utara. Poland adalah sebuah negara yang bersempadan dengan Jerman, Republik Czech, Ukraine, Belarus, dan Slovakia. Ianya adalah antara negara kesembilan terbesar di Eropah iaitu kesembilan.

Sumber: Google

Terdapat lima bandar yang menarik di Poland yang sering dikunjungi ramai pelancong. Bandar-bandar ini menyimpan sejarahnya tersendiri dan kaya dengan budaya serta adat.

Sumber: Google

Kota Lama

Torun merupakan sebuah kota lama yang terletak di Poland. Ianya terkenal dengan keindahan kota ini dan sejarah yang telah menjadikan bandar ini tergolong dalam tapak warisan dunia UNESCO. Kota lama ini menjadi ikon di negara Poland dan salah satu destinasi yang terkenal. Malah, menjadi destinasi kegemaran bagi setiap pelancong yang berkunjung ke Poland.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Membuka Pendaftaran Kemasukan Ke Universiti Luar Negara Bagi Sesi 2021

 

Sumber: Google

Wroclaw

Bandar Wroclaw ialah bandar keempat terbesar di negara ini. Keindahan bandar ini turut menjadi destinasi buat pelancong yang datang. Antara daya tarikan buat pelancong yang datang ke sini ialah patung kerdil.

 

Kota Warsaw

Sumber: Google

Ibu negara kepada Poland ialah Warsaw yang menyimpan banyak sejarah serta telah mengalami beberapa siri peperangan pada zaman kuno. Di Warsaw terdapat istana kerajaan terdahulu yang pernah menjadi kediaman raja Polandia. Selain itu, muzium juga ada disini yang mempamerkan legenda Chopin dan banyak lagi.

Sumber: Google

Pusat Pelancongan

Krakow adalah sebuah bandar yang terkenal sebagai pusat pelancongan. Di Krakow ini sering menjadi tumpuan buat para pelancong kerana keindahan bandarnya yang cantik dan menyimpan sejarah tersendiri. Ianya antara spot pelancongan di Poland.

BACA JUGA :   Tandas Yang Terbaik di Asia Ada Di Terangganu?

Disamping anda belajar di Poland, anda patut menjejakkan kaki ke sini dan mengenali budaya mereka. Daulah Educonsult membantu anda dalam mencapai impian anda untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara dalam bidang apa jua yang anda minati.

Sebarang pertanyaan lanjut mengenai Daulah Educonsult atau yang berkaitan, sila hubungi nombor yang tertera dibawah:

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)  

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here