Keindahan Tasik Baikal

0
1520

Keunikan Tasik Baikal mampu menarik pelancong untuk datang ke sini dan melihat sendiri keindahannya apabila tiba musim sejuk.

Tasik ini meliputi kawasan sepanjang 600 kilometer mempunyai lapisan ais setebal 1.5 meter hingga 2 meter.  Tasik Baikal menjadi tumpuan pelancong ketika musim sejuk kerana aisnya yang tebal dan pemandangan yang cantik untuk mengambil gambar.

Diiktiraf sebagai tasik tertua didunia dengan anggaran usia antara 20 hingga 25 juta tahun. Tasik Baikal adalah tempat habitat buat flora dan fauna yang sukar ditemui ditempat lain.

Antara haiwan yang pelik disini ialah anjing laut yang dikenali nerpa. Hanya spesies ini ditemui di tasik air tawar dan masih menjadi tanda tanya kepada semua bagaimana anjing laut boleh sampai ke Tasik Baikal ini.

BACA JUGA :   Ini Sebab Mengapa Limau Mandarin Wujud Bila Musim Tahun Baru Cina.

Airnya yang jernih telah menjadikan pelancong boleh melihat dengan jelas hidupan di dalam air berenang dibawah ais. Tasik Baikal adalah tasik terdalam didunia iaitu dengan kedalaman 1642 meter dan diisytiharkan sebagai Tapak Warisan  Dunia iaitu UNESCO.

Belajar di luar negara sambil melancong? Daulah Educonsult akan membantu anda melanjutkan pengajian ke luar negara.

 

Daulah Educonsult sebuah platform yang akan membantu anda menyambung pengajian dan mencapai impian anda. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

BACA JUGA :   Sambung Pengajian Ke Rusia Sesi Oktober & November 2020.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)  

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here