Ditubuhkan pada tahun 1972 dan terletak di Bandar Mansoura, Mesir. Ianya merupakan salah satu daripada universiti yang terbesar di Mesir.

Universiti Mansoura telah banyak memberikan sumbangan kepada masyarakat dari segi kehidupan sosial dan budaya.

Antara bidang yang ditawarkan di universiti ini ialah bidang farmasi dan pergigian. Pelbagai kemudahan asas disediakan seperti perpustakaan, asrama, kedai makan, kedai barangan runcit dan banyak lagi.

Universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ini mendapat pengiktirafan daripada Jabatan Perkhidmatan Awam, Malaysian Medical Council, Malaysian Dental Council, Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia dan Majlis Amanah Rakyat.

Universiti Mansoura ini adalah antara 10 universiti terbaik di Arab. Syarat asas bagi permohonan ialah mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan minimum gred B bagi lapan subjek iaitu Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Matematik, Sejarah, Matematik Tambahan, Fizik, Kimia dan Biologi. Sekiranya anda mempunyai masalah berkaitan syarat, konsultan Daulah Educonsult akan membantu anda.

BACA JUGA :   Tips Mengurus Kewangan Semasa Berlajar di Luar Negara

Universiti lain juga ada ditawarkan oleh Daulah Educonsult. Sebarang pertanyaan lanjut anda boleh menghubungi nombor tertera dibawah.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here