Universiti penyelidikan awam di Mesir iaitu Universiti Alexandria ditubuhkan pada tahun 1938. Nama dulunya ialah Universti Iskandariah dan setelah ditukar beberapa kali kemudian namanya kini ialah Universiti Alexandria.

Terletak berdekatan dengan pantai, pasti persekitarannya yang tenang. Pengangkutan awam yang mesra dan mudah diakses menjadi pilihan para pelajar disini. Antara pengangkutan yang berdekatan dengan universiti ini ialah kereta api atau tram.

Selain itu, teksi juga ada disini dan harganya bergantung pada jarak sesebuah tempat. Van turut menjadi pilihan para pelajar dan tambangnya berpatutan.

Untuk ke bandar-bandar besar seperti Tanta, Kaherah, Zagazig dan Mansoura, pengangkutan seperti kereta sewa, bas, van dan kereta api ada disini.

BACA JUGA :   Ketahui Hala Tuju Pendidikan Anda Setelah Tamat Zaman Persekolahan

Bidang pengajian yang ditawarkan disini ialah farmasi dan pergigian. Antara syarat asas yang dikemukakan ialah mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan minimum gred B dalam lapan subjek iaitu Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Matematik, Matematik Tambahan, Sejarah, Kimia, Biologi dan Fizik.

Jika anda mempunyai sebarang masalah berkaitan dengan syarat atau ingin bertanya lebih lanjut, konsultan Daulah Educonsult akan membantu anda.

Daulah Educonsult ialah sebuah platform yang akan membantu anda menyambung pengajian dan mencapai impian anda. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

BACA JUGA :   The Power of Perseverance: Overcoming Challenges and Achieving Success

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here