Tular video mengenai seorang ustazah di sebuah sekolah yang dipaksa oleh ibu kepada murid untuk merangkak di depan anak-anak muridnya. Kejadian itu mendatangkan kemarahan netizen dan beranggapan hal tersebut tidak sewajarnya berlaku.

Punca utama berlaku dipercayai anaknya didenda oleh ustazah berkenaan sehingga takut untuk hadir ke sekolah. Situasi ini seterusnya mendapat perhatian seorang peguam yang sanggup menawarkan perkhidmatannya kepada ustazah berkenaan.

Menerusi satu posting di Facebook, peguam yang dikenali sebagai Nurhidayaty Maidin mahu membantu ustazah berkenaan untuk mengambil tindakan undang-undang.

Sebelumnya, peguam tersebut telah berkongsi video yang tular itu namun terpaksa dipadam kerana terdapat beberpa netizen yang kurang senang dengan tindakannya itu.

BACA JUGA :   Institut Pertanian Bogor Di Indonesia, Pilihan Untuk Lanjutkan Pengajian Dalam Bidang Veterinar

Berikut merupakan antara reaksi netizen mengenai isu ini.

Martabat seorang itu adalah sangat tinggi dan sikap saling menghormati semasa manusia itu adalah sangat digalakkan.

Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsult

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

BACA JUGA :   Pendaftaran Ijazah Sarjana Muda Ke Universiti Di Indonesia Sesi 2020/2021

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here