Sumber: Google

Kolej Perubatan Mymensingh merupakan kolej perubatan kerajaan. Dimulakan sebagai Sekolah Perubatan Lytton pada tahun 1924 di Baghmara.

Dimulakan seramai 32 orang pelajar kumpulan pertama iaitu pada tahun 1962 dengan namanya ditukar kepada Mymensingh Medical College.

Pelbagai kemudahan asas disediakan seperti asrama, auditorium, gimnasium, perpustakaan, perbankan dan banyak lagi.

Kualiti pendidikan di Mymensingh kolej adalah setaraf dengan pendidikan dalam bidang perubatan di India. Oleh itu, kebanyakan para pelajar dari pelbagai negara memilih Mymensingh Medical College sebagai tempat untuk lanjutkan pengajian dalam bidang perubatan.

Kolej ini menggunakan tulang manusia yang asli sebagai proses pembelajaran mereka. Malah, mereka didedahkan dengan mayat manusia yang telah diawet tujuan pembelajaran.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Bantu Pelajar Lanjutkan Pengajian Ke Universiti Terbaik di Indonesia

Selain itu, para pelajar disini juga didedahkan dengan masuk dalam dewan bedah dan membantu doktor.

Pelbagai universiti ditawarkan di pelbagai negara serta bidang kepada lepasan SPM / IGCSE / O & A Level / IB / STPM / Matriks / Asasi / STAM / Diploma @ Setaraf. Jom sambung belajar dengan Daulah Educonsult!

Daulah Educonsult ialah sebuah platform yang akan membantu anda menyambung pengajian dan mencapai impian anda. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

BACA JUGA :   Syed Saddiq Minta Kurangkan Bayaran Yuran Universiti

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)  

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here