Mode Gelap Untuk Whatsapp #DarkMode

0
642

Aplikasi permesejan Whatsapp secara rasmi telah memperkenalkan kehadiran mod gelap atau Dark Mode untuk semua pengguna termasuk Android dan IOS.

Tema gelap pada apliaksi Whatsapp ini akan memberikan pengalaman baru dengan tampilan yang lebih segar  dan moden. Tambahan, tema baru ini adlah bertujuan untuk mengurangkan ketegangan mata dengan lingkungan cahaya yang minimum.

Kebanyakan aplikasi yang menggunakan Dark Mode ini memilih gabungan warna putih dan hitam. Namun bagi Whatsapp, mereka memilih warna kelabu gelap dan juga putih tulang (off-white). Hal ini kerana gabungan putih dan hitam mampu menghasilkan kontras cahaya yang tinggi sehingga menyebabkan sedikit gangguan pada mata.

Cara Aktifkan Dark Mode

Untuk mengaktifkan tema gelap ini, anda perlu update terlebih dahulu aplikasi Whatsapp anda ke versi yang terbaru. Pengguna Android 10 dan iOS 13 boleh mengaktifkan melalui Google Play Store dan App Store.

BACA JUGA :   Sambung Belajar Dalam Bidang Kejuruteraan Di Luar Negara Bersama Daulah Educonsult.

Anda hanya perlu lakukan :

Setting ▶ Chat ▶ Tema ▶ pilih Gelap

Hanya semudah itu sahaja. Selamat mencuba !

Berminat melanjutkan pengjian ke luar negara? Mendaftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

BACA JUGA :   Keenakan Hidangan Di Bangladesh

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here