Hari ini semua sedia maklum keputusan besar yang dinantikan rata-rata pelajar Malaysia adalah Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) bakal keluar. Mesti kebanyakan dari anda berasa teruja untuk mengetahui result anda. Ada juga yang gementar dan takut untuk semak keputusan mereka.

Namun usah gusar dan gementar, baik atau sebaliknya terima dengan baik dan terbuka. Tapi jangan sesekali berputus asa. Terlalu banyak peluang yang dibuka untuk anda menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi.

Antaranya negara yang membuka peluang kepada anda untuk menyambung pengajian ke university mereka adalah Mesir, Jordan, Morocco, Rusia, Indonesia, Poland, Bangladesh, Australia dan lain-lain lagi.

Syarat kemasukan ke universiti di negara-negara ini berbeza setiap satu dan tidak sama. Taraf pendidikan dan penerimaan sijil adalah berbeza. Kos-kos yuran juga berbeza , jadi jika anda bercadang untuk menyambung ke negara-negara tersebut boleh buat survey dulu di laman web daulahmedic.com. Daulahmedic.com bakal memberikan anda maklumat dan info-info yang menarik untuk anda ketahui.

Kebanyakan universiti yang ditawarkan di negara-negara ini adalah dari kalangan universiti awam di negara tersebut. Oleh kerana ini, kebanyakan universiti di negara-negara ini mendapat pengiktirafan dari Kementerian Pelajar Malaysia dan badan-badan kerajaan lain yang terlibat.

Tidak susah untuk buat survey universiti yang ditawarkan di negara-negara ini. Tapi jika anda ada bercadang untuk mencari universiti yang murah dan berbaloi dengan bidang yang anda ingin sambung boleh terus semak di laman web daulahmedic.com. Banyak info mengenai universiti apa dan bidang apa yang ditawarkan di negara tersebut.

Antara universiti yang kebiasaannya pelajar mohon adalah :

Rusia
1) Kursk State Medical University
2) Nizhny Novgorod University
3) First Moscow

Indonesia
1) Universitas Sumatera Utara
2) Universitas Airlangga
3) Universitas Hasanuddin

Mesir                                                                                                                          1) Universiti Alexandria
2)Universiti Mansoura
3)Universiti Ain Shams
4)Universiti Cairo
5)Universiti Tanta
6)Universiti Zaqaziq

Poland
1) Medical University of Lodz
2) Medical University of Warsaw

Dalam senarai adalah universiti-universiti di luar negara yang menawarkan peluang pengajian kepada pelajar-pelajar dari pelabagai negara.

Siapa sahaja yang layak untuk memohon ke universiti-universiti ini ? Antaranya pelajar lepasan SPM, ASASI, IGCSE, A-LEVEL, 0-LVEL, IB, MATRIKULASI, STAM, STPM, DIPLOMA & Setaraf. Ini antara lepasan yang boleh cuba untuk memohon dan kelayakan untuk memohon.

JOM SIAPA BERMINAT UNTUK MENDAFTAR KE UNIVERSITI INDONESIA? HUBUNGI DAULAH EDUCONSULT SEKARANG!!

Sumber www.daulahmedic.com

Rujukan penuh mengenai tawaran belajar ke luar negara boleh terus ke laman web daulahmedic.com. Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :- Customer service 1 :0189624322 Customer service 2 :0182429322 Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed) Konsultan Pendidikan : 0132853903 (Cik Nabila)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here