Negara yang mempunyai banyak bilangan masyarakat pastinya terdapat pelbagai jenis budaya mengikut suku kaum masing-masing.

Di Rusia, antara adat yang dikenalpasti jika kita berkunjung ke negara ini ialah:

Istilah ‘jiwa Rusia yang luas’

Istilah ini membawa maksud masyarakat Rusia sangat menghargai kunjungan orang luar atau orang asing. Malah, mereka sangat ramah dalam melayan tetamu-tetamu ini.

Masyarakat disana sangat mengalu-alukan kedatangan orang asing yang berkunjung ke negara ini. Pelancong yang berkunjung juga tidak akan merasa kekok dengan layanan yang diberikan oleh masyarakat Rusia.

Pengangkutan awam

Metro adalah sejenis pengangkutan awam, jika di Malaysia ianya dikenali sebagai Light Rail Transit (LRT). Pengangkutan awam Metro ini telah menjadi pengangkutan awam yang disukai di Rusia. Malah, dikatakan lebih dari 9 juta orang yang menggunakan Metro ini.

BACA JUGA :   Universiti luar negara yang DIIKTIRAF KPM- Lepasan Matrikulasi
Bersalam di pintu

Masyarakat di Rusia pantang apabila ada yang bersalaman di muka pintu. Bagi mereka, ini boleh menimbulkan perselisihan faham dan sesuatu yang tidak elok. Jika di negara lain, tiada pantang larang bagi mereka tetapi jika di Rusia, mereka sangat peka perkara ini.

Tidak tahu kemana hala tuju anda selepas mendapat keputusan? Daulah Educonsult akan membantu anda!

Daulah Educonsult ialah sebuah platform yang akan membantu anda menyambung pengajian dan mencapai impian anda. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik. Pelbagai bidang ditawarkan di Daulah Educonsult termasuk pelbagai negara antaranya ialah Poland, Mesir, Bangladesh dan banyak lagi.

BACA JUGA :   Paru-paru ‘Popcorn’ Berpunca dari Vape

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here