Sebagai ibu bapa yang prihatin dengan keselamatan anak-anak, penggunaan Child Car Seat adalah berperanan sebagai benteng keselamatan anak-anak ketika berada di dalam kereta.

Bencana menimpa tidak mengira waktu. Kebanyakan kes kematian yang melibatkan anak kecil adalah disebabkan anak dipangku ketika kereta sedang dipandu.

Kenapa Perlu Ada Car Seat?

Kerusi kereta menag tidak diciptakan untuk kanak-kanak atau bayi. Bayi memerlukan kerusi istimewa jika ingin menaiki kenderaan.

Bagimana Dengan Mereka Yang Mempunyai Anak Yang Ramai

Utamakan anak yang paling kecil dahulu. Hal ini kerana posisi bayi adalah yang paling bahaya jika berada di atas riba ibu ketika sedang menaiki kenderaan. Kebanyakan kes yang melibatkan keluarga menunjukkan bayi yang mati manakala ibu bapa selamat.

BACA JUGA :   Berniaga Secara Percuma Di Safer Food Sekarang!!

Tali Pinggang Keselamatan VS Car Seat

Tali pinggang keselamatan adalah direka untuk digunapakai oleh orang dewasa. Ia juga digunakan untuk mengurangkan daya tenaga yang terhasil jika berlaku sebarang kemalangan.

Penggunaan tali pinggang adalah tidak sesuai untuk kanak-kanak kerana ketinggian kanak-kanak tersebut. Jika berlaku kemalangan, berkemungkinan akan menyebabkan kecederaan serius seperti di bahagian leher.

Tips memilih  Car Seat

  • Mematuhi standard United Nation, ECE Regulation 44.04 atau saiz i-size Regulation yang terbaru iaitu R129.
  • Pastikan car seat sesuai dengan berat badan anak anda

Namun jika anda menggunakan perkhidmatan e-haling, sangat sukar untuk kereta tersebut menyediakan kemudahan e-hailing. Safer peka dengan isu ini. Oleh itu, pemandu yang mempunyai car seat dibolehkan untuk menggunakan kemudahan car seat tersebut. Penumpang yang ingin menggunakan kemudahan car seat ini boleh menempah perkhidmatan ini dan pemandu yang kenderaannya dilengkapi dengan car seat akan menerima ping (order).

BACA JUGA :   Jadi Pengguna Safer Untuk Jana Pendapatan Pasif Secara Berterusan.

Safer dijangka akan menemui anda pada bulan Mac ini dan jangan terlepas peluang untuk menggunakan perkhidmatan Safer. Rasakan perbezaannya.

Jika anda berminat untk menjadi salah seorang pemandu Safer, daftar segera di

http://tinyurl.com/ycarzudz

Website : https://www.safer.my/

Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/

Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/

Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial

Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCYIJhI_1-dfnz-cv_kv84Fw

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here