Cabang Kerjaya dalam Bidang Veterinar

0
1241
Sumber: Google

Lulusan bidang veterinar seharusnya tidak dipandang remeh. Ini kerana mereka adalah antara orang yang bertanggungjawab dalam menyelamatkan haiwan dalam kesusahan, kesakitan dan sebagainya.

Namun ramai yang fikir, jika lulusan veterinar, pastinya kerjanya hanya klinik, syarikat-syarikat pengeluaran makanan haiwan atau badan kebajikan haiwan. Sebenarnya, ia lebih meluas. Lulusan ini tidak semestinya bekerja di klinik sahaja.

Kerjaya bidang veterinar ini sebenarnya meluas. Peluang pekerjaan bidang ini ada di:

  • Hospital veterinar
  • Jabatan Perkhidmatan Veterinar
  • Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia
  • Akuakultur
  • Tenaga pengajar
  • Wildlife

Jadi bidang ini sebenarnya tidak rugi jika anda memilih bidang ini sebagai bidang pengajian anda. Daulah Educonsult menawarkan anda dua buah universiti terbaik untuk bidang veterinar ini iaitu di Indonesia dan Bangladesh.

BACA JUGA :   Daftar Segera Kemasukan Ke Universiti Di Indonesia Sesi SEPTEMBER 2020

Universiti yang ditawarkan ialah :

  • Institut Pertanian Bogor
  • Bangladesh Agricultural University

Daulah Educonsult adalah sebuah agensi konsultasi pendidikan yang telah lama beroperasi. Misi utama agensi ini adalah merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke universiti luar negara.

Terdiri daripada konsultan-konsultan yang bertauliah sedia membantu anda jika anda memerlukan sebarang khidmat nasihat mengenai pendidikan. Pendaftaran untuk ke universiti luar negara boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja.

Kemasukan ke Institut Pertanian Bogor adalah pada Jun & September 2020. Manakala untuk ke Bangladesh Agricultural University adalah pada Januari 2021. Sebagai persediaan awal, anda boleh membuat pendaftaran pada bila-bila masa sahaja.

Peluang ini terbuka kepada semua lepasan SPM / IGCSE / O & A Level / IB / STPM / Matriks / Asasi / STAM / Diploma @ Setaraf

BACA JUGA :   Senarai Universiti Perubatan Yang Diiktiraf Di Indonesia

Anda juga ditawarkan untuk mengikuti pengajian di Madrasah Daulah dan Maahad Buuth di Mesir. Jom daftar sekarang dalam bidang pengajian pilihan anda !

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here