Filem Milea : Suara Dari Dilan telah pun ditayangkan di Indonesia. Filem ini juga sedang ditayangkan di Netflix. Sekuel filem ini bermula dari Dilan 1990. Diikuti dengan Dilan 1991 dan seterusnya Milea : Suara Dari Dilan. Ketiga-tiga filem ini mendapat reaksi postiif dari para peminat mereka.

Disebabkan COVID-19, filem ini hanya ditayangkan menerusi Netflix sahaja pada Sabtu lalu. Rata-rata peminat memberikan reaksi positif . Sambutan hangat dari penonton di Indonesia yang menyaksikan filem ini berjaya menarik seramai 1 Juta penonton hanya dalam masa 3 hari tayangannya di pawagam.

SINOPSIS :

Filem ini dimulai dengan Dilan yang menceritakan mengenai apa yang terjadi dengan dirinyan dan juga Milea pada awal tahun 90-an. Dia menceritakan kisah mereka dengan menaip did alam computer dan turut berkongsi kenangan manisnya bersama Milea.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Tawar Pengajian Ke Rusia & Indonesia

Filem ini dibintangi oleh Vanesha Prescillia dan Iqbaal Ramadhan dan diterbitkan oleh Max Pictures Ody Mulya. Berbeza dengan dua filem yang sebelumnya yang mengangkat kisah mereka berdua dari perspektif Milea. Filem kali ini adalah sepenuhnya dari sudut pandangan Dilan.

Rata-rata penonton menzahirkan perasaan sedih sepanjang menonton filem ini. Dalam filem ini, Dilan mengulas kisah kenangan manis mereka berdua sehinggak kenangan pahit yang terpaksa ditempuh sehingga hubungan mereka terputus di tengah jalan.

Sudut Pandang Dilan

Dalam filem kali ini, Dilan mengunkapkan semua yang dirasakannya terhadap Milea seperti pertama kali bertemu, berpasangan dan juga Ketika mereka berdua menjalani liku-liku hubungan cinta remaja.

Soundtrack Ciptaan Dilan

Iqbaal Ramadhan yang memegang watak sebagai Dilan sememangnya mempunyai bakat dalam dunia muzik. Iqbaal pernah bekerjasama bersama Cobopy Junior. Dalam filem ini, Iqbaal mencipta lagu yang berjudul Dulu.

Berminat melanjutkan pengajian ke universiti di Indonesia dalam bidang perubatan, pergigian, farmasi, pergigian, veterinar, pengajian Islam dan sebagainya? Daftar segera bersama Daulah Educonsult.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here