Safer ialah syarikat e-hailing yang telah diperkenalkan pada tahun ini untuk memberi ruang kepada mereka nikmati perkhidmatan menarik yang ditawarkan olehnya. Salah satu perkhidmatan yang terdapat di Safer ialah Safer Ride. Safer Ride ialah perkhidmatan membawa penumpang dengan menggunakan kereta.
SAFER RIDE
Safer Ride perkhidmatan membawa penumpang ke destinasi yang dituju oleh penumpang.  Penumpang yang ingin menikmati perkhidmatan Safer Ride, boleh muat turun aplikasi Safer di Google Play Store atau Apple Store dan berdaftar. Untuk pendaftaran yang Terdapat empat jenis kenderaan yang ditawarkan di Safer Ride iaitu,
  • SaferGo menawarkan kenderaan yang telah berdaftar dari 2011 hingga 2020 dengan empat tempat duduk seperti Produa Axia, Proton Perdana, Perodua Myvi dan lain-lain. SaferGo sesuai untuk penumpang yang ingin pergi ke lokasi dengan cepat dengan harga yang murah.
  • Safer Gold ialah penawaran perkhidmatan membawa penumpang menggunakan kenderaan yang mempunyai sisi besar atau mewah. Contoh seperti BMW, Porsche, Mustang dan lain-lain jenama kereta. Penumpang dapat rasai pengalaman menaiki kereta mewah bersama Safer Gold.
  • SaferGo Xtra ialah perkhidmatan membawa penumpang dengan menggunakan kereta yang mempunyai tujuh tempat duduk dan berkapasiti besar. SaferGo Xtra sesuai untuk membawa penumpang yang ramai mengikut tempat duduk yang disediakan dalam kenderaan tersebut. Contohnya seperti Toyota Estima, Perodua Alza, Proton Exora dan lain-lain.
  • Safer Indulge pula penawaran membawa penumpang dengan kereta yang berkapasiti besar atau ‘minibus’. Safer Indulge dapat membawa penumpang dengan jumlah yang ramai kerana saiznya yang lebih besar dari ketiga-tiga jenis kereta. Contohnya seperti Toyota Alphard, Toyota Vellfire dan lain-lain.
Video di bawah ada menerangkan tentang cara membuat penempahan Safer Ride di Safer.

Safer Ride juga memudahkan mereka yang ingin ke tempat kerja, ke shopping mall, hospital dan ke mana sahaja dengan hanya membuat tempahan di dalam aplikasi Safer dan tekan Safer Ride. Di sini, penumpang boleh membuat pilihan samaada ingin menggunakan perkhidmatan yang mana dengan harga yang berbeza.
Safer juga membuat kupon khas untuk user Safer yang telah berdaftar di Safer. ‘Coupon RM5 off’ untuk semua jenis perkhidmatan tetapi hanya dapat digunakan sekali sahaja. Kupon ini terbuka untuk semua pengguna yang telah berdaftar.

 

BACA JUGA :   0% Caj Komisen Sebagai Vendor Di Safer Di Sepanjang PKP.

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here