Safer Food kini telah membuka peluang kepada semua rakyat Malaysia khususnya untuk berdaftar sebagai konsultan Safer Food.
Apa tu konsultan Safer Food? Konsultan Safer Food ialah mereka yang ditugaskan untuk memberi sesi konsultan kepada peniaga makanan untuk berdaftar sebagai Safer Food Merchant. Semakin banyak kedai makanan yang berdaftar di bawah nama konsultan itu, semakin banyak pendapatan akan diperoleh kepada mereka.
Konsultan Safer Food adalah terbuka kepada sesiapa sahaja yang ingin jana pendapatan daripadanya. Safer Food kini sedang giat mencari konsultan Safer Food di Kuala Lumpur, Selangor dan Lembah Klang tetapi juga membuka ruang di beberapa negeri lain iaitu Johor, Penang dan juga Kuantan, Pahang.
Sekiranya ada yang mempersoalkan tentang kesahihan konsultan itu adakah betul dia konsultan Safer Food atau bukan, jangan risau. Tunjukkan sahaja nombor yang telah diberikan kepada konsultan Safer Food kepada mereka. Apabila konsultan Safer Food sudah sah berdaftar menjadi konsultan, Safer Food akan memberikan nombor khas yang membuktikan mereka itu ialah konsultan Safer Food.
Jika ingin mendapatkan maklumat lebih lanjut, hubungi sahaja nombor telefon ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut.
[ Safer Food : 018-9624322 ]
Jadi pembaca nak tau macam mana pula dengan pendaftaran Safer Food Merchant? Mudah sahaja. Mereka yang ingin berdaftar sebagai Safer Food Merchant muat turun sahaja aplikasi Safer Food melalui Google Play Store atau Apple Store. Urusan yang lebih mudah, tekan sahaja link yang tertera di bawah.
[Safer Food Merchant : https://www.safer.my/sign-up-restaurant ]

Manfaat yang mereka akan perolehi dengan berdaftar sebagai Safer Food Merchant ialah mereka dapat mempromosikan kedai kepada ramai orang, pengguna dapat mengenali jenis masakan mereka dan jana pendapatan daripadanya.
Sungguhpun begitu, nak daftar bukan daftar semata-mata ye. Ada syarat yang perlu diikuti untuk berdaftar sebagai Safer Food Merchant.  Syarat yang perlu diikuti ialah kad pengenalan, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), lesen perniagaan dan sijil halal. Apabila semua ini ada, maka sesi pendaftaran dapat dilakukan dengan lebih mudah.

Apabila sudah berdaftar, masa untuk memuat naik beberapa maklumat penting untuk mendaftarkan kedai ke dalam Safer Food. Antara maklumat yang perlu dikemaskini ialah
  • Tetapan operasi kedai
  • Kemaskini lokasi kedai
  • Menu makanan
  • Perincian akaun bank
Sekiranya masih kurang faham bagaimana untuk melakukan pendaftaran, jangan risau kerana Safer Food telah menyediakan kelas khas kepada Safer Food Merchant tentang bagaimana proses pendaftaran akan dilakukan dan maklumat lain di Safer Food. Kelas tersebut hanya dibuka kepada mereka yang berdaftar sebagai Safer Food Merchant sahaja. Waktu operasi kelas ialah bermula dari hari Isnin hingga Jumaat pada jam 9 pagi hingga 12 tengahari.
“Safer Food bantu saya untuk promosikan makanan dengan lebih meluas. Nak daftar sebagai Safer Food Merchant kalau tak faham, mereka (Safer Food) akan tunjuk bagaimana untuk berdaftar dengan betul dan jelas” ujar Puan Dayang, pemilik kedai Mama Chicken.
Banyakkan manfaat yang ada di Safer Food? Jika ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web dan hubungi nombor telefon yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 
?   Khidmat Pelanggan : 018-9624322
Safer Food Merchant :https://www.safer.my/sign-up-restaurant
 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here