Akibat pandemik COVID-19, kebanyakan rakyat Malaysia hilang pekerjaan dan sumber pendapatan. Ramai diantara mereka yang memilih pekerjaan sebagai driver dan rider untuk meneruskan kehidupan. Namun tidak kurang juga diantara rakyat Malaysia yang memilih untuk meneceburkan diri dalam bidang perniagaan makanan. Bidang perniagaan makanan sangat laku dan mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Namun ramai diantara mereka yang masih menggunakan cara tradisional untuk promosikan jualan makanan mereka.

Peka dengan situasi yang melanda sekarang, Safer Food Merchant buka peluang kepada peniga street food, peniaga food truck, restoran bahkan home kitchen untuk pasarkan perniagaan makanan anda secara atas talian. Bagi home kitchen yang tiada kedia, jangan risau, anda masih lagi boleh mendaftar sebagai Safer Food Merchant. Pendaftaran dan promosi adalah percuma. Berminat? Lakukan pendaftaran di link di bawah :

https://www.safer.my/sign-up-restaurant

Selepas anda selesai melakukan pendaftaran, anda perlu muat turun aplikasi khas buat anda iaitu Safer Food yang sesuai untuk pengguna Android dan IOS. Aplikasi ini sangat penting untuk anda menerima pesanan dari pelanggan dan juga untuk anda mengemaskini maklumat akaun kedai anda.

BACA JUGA :   Tingkatkan Hasil Perniagaan Makanan Anda Di Safer Food.

Terdapat beberapa perkara yang perlu anda lakukan seperti muat naik dokumen dan melengkapkan maklumat yang diperlukan. Ianya perlu dilakukan bagi mempercepatkan proses pengaktifan akaun kedai anda. Semakin cepat pengktifan, semakin cepat and promosikan jualan makanan anda dan jana pendapatan berganda! Tonton video di bawah :

Terdapat banyak kelebihan jika anda mendaftar sebagai Safer Food Merchant . Ianya sangat menguntungkan anda. Antaranya ialah :

  1. Caj penolakan yang rendah
  2. Terdapat Safer Delivery Partner yang akan hantar pesanan makanan pelanggan anda
  3. Akaun kedai seperti harga makanan, jumlah jualan dan sebagainya diuruskan sendiri oleh anda
  4. Waktu bekerja yang flesibel (sesuai untuk home kitchen)
  5. Promosi atas talian yang lebih berkesan
  6. Peluang home kitchen (jualan dari rumah) jana pendapatan sampaingan.
BACA JUGA :   Jana Pendapatan Sebagai Rakan Penghantar Safer

Setakat ini hampir 589 pendaftaran yang terdiri daripada home kitchen, peniaga kecil, restoran, peniaga street food, peniaga food truck dan sebagainya. Anda bila lagi? Safer Food Merchant juga adakan kelas setiap hari Isnin hingga Jumaat bagi anda yang inginkan tips untuk pengaktifan kedai dalam akdar segera. Klik link di bawah untuk konfirmasi kehadiran. Kelas ini hanya terhad kepada 10 vendor dalam satu satu masa sahaja.

https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood

Jangan lupa untuk ikuti platform media sosial Safer untuk ketahui lebih banyak promosi dan info terkini daripada mereka.

Khidmat Pelanggan : 01120586389

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here