Bandar Kursk terkenal dengan kawasan kapal selam dan kawasan peperangan pada suatu ketika dahulu. Namun siapa yang tahu, bandar itu juga mempunyai sebuah universiti yang tersenarai 10 universiti terbaik di Rusia. Selain daripada itu, bandar itu juga bersempadan dengan Ukraine.
Universiti tersebut ialah Kursk State Medical University yang merupakan salah sebuah universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult. Universiti itu juga merupakan universiti pertama yang menggunakan Bahasa Inggeris dalam bidang perubatan di situ.
Selain daripada itu, Daulah Educonsult juga telah bekerjasama dengan KSMU yang mana mereka telah menawarkan bidang perubatan dan pra-perubatan.
Pelajar yang ingin sambung pengajian ke luar negara boleh berdaftar ke Daulah Educonsult. Tawaran sambung belajar ke Kursk State Medical City adalah terbuka kepada pelajar lepasan SPM, STPM, A-level, O-level, Diploma dan setaraf dengannya.
Daulah Educonsult menawarkan bidang perubatan kepada mereka yang mempunyai asas dalam subjek Sains. Tapi kalau tiada asas dalam Sains, Daulah Educonsult menggalakkan pelajar untuk mengambil bidang pra-perubatan. Pra-perubatan mempunyai sijil yang sama dengan asasi.

Jadi pelajar yang menamatkan pengajian dalam bidang pra-perubatan akan memperoleh Asasi Sains atau Foundation in Science. Tempoh pengajian bagi bidang pra-perubatan ialah selama 7 tahun. Tempoh pengajian bagi bidang perubatan ialah selama 6 tahun.
Apa yang istimewanya Kursk State Medical Universiti ialah universiti ini menawarkan pembayaran yuran secara lock-fee. Yuran pengajian mereka adalah mengikut kepada mata wang Malaysia yang mana akan memudahkan pelajar untuk membayar yuran tanpa cas tambahan.
Malah, pelajar juga hanya bayar yuran pengajian sahaja tiada yuran untuk hostel atau fasiliti lain. Disebabkan itulah Kursk State Medical University ini merupakan sebuah universiti yang paling ramai berdaftar melalui Daulah Educonsult.
Kemasukan ke Kursk State Medical Universiti adalah dibuka pada bulan Oktober dan November namun Daulah Educonsult menggalakkan pelajar untuk berdaftar lebih awal. Ini bagi memudahkan pelajar untuk menempah tempat di sana.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here