Safer Food menawarkan pendaftaran percuma kepada semua peniaga makanan yang hendak berdaftar sebagai Safer Food Merchant. Safer Food juga akan membantu peniaga makanan dengan mempromosikan makanan mereka secara dalam talian. Semakin banyak yang menempah di kedai mereka, semakin tingkat lah jualan mereka.
Pendaftaran sebagai Safer Food Merchant boleh dilakukan dengan muat turun aplikasi Safer Food melalui Google Play Store bagi pengguna Android atau Apps Store bagi pengguna Apple. Boleh juga terus ke website atau tekan link yang tertera di bawah ini.
 [Safer Food : https://www.safer.my/sign-up-restaurant ]
Mereka yang hendak berdaftar perlu mengikut syarat yang telah ditetapkan oleh Safer Food. Syarat untuk berdaftar ialah mereka perlu ada kad pengenalan, lesen perniagaan, sijil halal dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM). Ini adalah untuk memudahkan mereka melakukan pendaftaran sebagai Safer Food Merchant.
Mereka juga perlu mendaftarkan makanan mereka supaya mudah mengaktifkan akaun sebagai Safer Food Merchant. Dokumen yang perlu dimuat naik untuk mendaftarkan makanan ialah
      • Tetapan operasi kedai (Waktu beroperasi)
      • Kemaskini lokasi
      • Menu makanan
      • Akaun bank
Sekiranya ada maklumat yang tidak dapat dilengkapkan tetapi hendak berdaftar, jangan risau sebab Safer Food telah menyediakan kelas. Kelas tersebut akan diajar bagaimana untuk melakukan pendaftaran, muat naik dokumen, muat naik gambar, menu dan banyak lagi. Semuanya akan diajar di dalam kelas itu tau!

Kelas tersebut perlu ditempah dahulu kepada Safer Food mengikut kepada waktu dan hari apa yang mereka hendak. Kelas tersebut dibuka pada hari Isnin hingga Jumaat dari pukul 9 pagi hingga 12 tengahari. Jika hendak melakukan pendaftaran kelas, boleh berdaftar dengan tekan link di bawah.
Kelas Bersama Safer Food : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood
Tambahan, Safer Food juga kini sedang giat mencari konsultan untuk menjadi konsultan Safer Food. Konsultan Safer Food adalah mereka yang ditugaskan untuk memberi khidmat konsultan kepada peniaga makanan yang hendak berdaftar sebagai Safer Food Merchant. Konsultan Safer Food yang sah akan diberikan satu nombor siri yang menunjukkan mereka ialah konsultan Safer Food yang sah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 
?   Khidmat Pelanggan : 018-9624322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here