Indonesia merupakan salah satu negara yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult untuk pelajar menyambung pengajian. Universiti di Indonesia yang ditawarkan telah mendapat pengiktirafan .

Pengiktirafan daripada:

  • Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
  • Agensi Kelayakan Malaysia (MQA)
  • Majlis Pergigian Malaysia (MDC)
  • Majlis Perubatan Malaysia (MMC)
  • Persatuan Farmasi Malaysia (MPS)
  • Majlis Veterinar Malaysia (MVC)

Universiti yang ada di Indonesia dalam bidang perubatan ialah Universiti Airlangga, Universiti Sumatera Utara, Universiti Hasanuddin dan Universiti Andalas. Bagi bidang pergigian pula ialah Universiti Sumatera Utara dan Universiti Andalas.

Bidang Farmasi pula ialah Universiti Sumatera Utara, Universiti Airlangga dan Universiti Padjajaran. Bidang pengajian Veterinar pula di Universiti Airlangga, Universiti Gadja Mada dan Institusi Pertanian Bogor. Seterusnya, bidang pengajian Islam pula ialah Universitas Islam Negeri Ar-Raniry dan Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim.

BACA JUGA :   Kanak-kanak Wanita Ini Alami Kecacatan Kekal Pada Tangan Gara-Gara Memakai 'Henna Hitam'

 

Pelajar Malaysia kebanyakannya memilih Universiti Sumatera Utara. Antara bidang yang ditawarkan oleh universiti ini ialah bidang perubatan, bidang pergigian dan bidang farmasi. Daulah Educonsult telah menawarkan kemasukan di universiti di Indonesia pada September 2021.

Bagi pelajar lepasan SPM yang belajar ke Indonesia akan menduduki asasi terlebih dahulu sebelum melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah. Pelajar tersebut akan dimasukkan Kolej Bersama Daulah yang terletak di Kuala Lumpur. Sejurus menamatkan pengajian mereka di Kolej Bersama Daulah, mereka akan terus dimasukkan ke universiti pilihan mereka di Indonesia.

Sekiranya pelajar berminat untuk menyambung pengajian di universiti di Indonesia, sila hubungi nombor di bawah. Sila juga layari laman web dan media sosial kami.

BACA JUGA :   Jelajah Sambil Belajar ke Indonesia Bersama Daulah Educonsult

Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 : 0189624322
Customer service 2 : 0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here