Tanpa Sijil SPM dan STAM Masih Boleh Sambung Pengajian Melalui Madrasah Daulah.

0
543
Al-Azhar Mosque Facts | Al Azhar Mosque History | Al Azhar Mosque Cairo | Egypt Tours Portal

Madrasah Daulah merupakan sebuah institusi agama yang terletak di Mesir. Malah, pelajar yang tamat pengajian di Madrasah Daulah akan ditawarkan ke Universiti Al-Azhar. Pendaftaran ke Madrasah Daulah juga tidak memerlukan sebarang sijil SPM mahupun STAM.

Melalui Madrasah Daulah pelajar akan mempelajari banyak ilmu pengetahuan. Ini adalah sebagai persiapan untuk mengahadapi Ujian Imtihan Qabul. Ujian Imtihan Qabul merupakan ujian kelayakan sama ada pelajar layak atau tidak untuk masuk belajar ke Maahad Buth.

Bagi pengetahuan semua, Maahad Buuth merupakan sebuah sekolah menengah yang bertaraf antarabangsa. Sekolah tersebut juga merupakan di bawah pentadbiran institusi Ilmu Al – Azhar Asy – Syariff. Bagi pelajar yang belajar di Maahad Buuth akan dapat menyambung pengajian ke Institusi Al-Azhar. Pelajar juga akan ditanggung oleh institusi berkenaan.

BACA JUGA :   Pesta Buku Antarabangsa Kaherah Ke 51

Pelajar hanya perlu melengkapkan pengajian mereka. Selepas tamat pengajian mereka akan sambung pengajian ke Universiti Al – Azhar.

Bagi mereka yang tidak memiliki sijil SPM dan STAM, dan ingin melanjutkan pelajaran. Madrasah Daulah boleh membantu anda untuk merealisasikan impian pelajar.

Syarat untuk memasuki Madrasah Daulah.

  • Lelaki atau perempuan
  • Berumur di lingkungan 12 hingga 30 tahun
  • Mempunyai semangat yang tinggi untuk belajar.

Bagi pelajar yang melepasi ujian Imtihan Qabul akan dapat memasuki Maahad Buuth. Manakala, bagi pelajar yang tidak dapat melepasi ujian, mereka akan di masukkan ke Dirosah Khossoh. Ini bertujuan untuk menambahkan lagi pengetahuan pelajar.

Antara subjek yang di ajar ialah Tahsinul Quran, Tahfizul Quran, Talaqqi Dalaman, Pengajian Bahasa Arab, Pengajian Umum, Program Study Tour dan Talaqqi Kitab Bersama Syeikh. Kesemua subjek ini akan di ajar dalam bahasa Arab.

BACA JUGA :   3 Petua Mudah Untuk Hilangkan Mata Panda

Jika anda ada sebarang pertanyaan dan ingin mendapatkan maklumat lanjut, sila hubungi nombor di bawah. Anda juga boleh melayari laman web kami.

Madrasah Daulah : https://madrasahdaulah.com/
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here