Kerjaya di sektor e-hailing semakin mendapat perhatian dalam kalangan rakyat Malaysia.  Kerjaya seperti pemandu e-hailing menawarkan masa bekerja yang fleksibel sama ada secara sepenuh masa atau separuh masa. Oleh itu, ramai pemandu yang memilih untuk bekerja dalam bidang ini. Safer sedang buka pendaftaran untuk pemandu yang berminat untuk sertai Safer.

Di Safer, pemandu diberikan dua jenis pendapatan iaitu pendapatan aktif dan pendapatan pasif. Kedua-dua pendapatan ini boleh dijana secara serentak. Jika berminat, lakukan pendaftaran segera sebagai pemandu di Safer. Pendaftaran adalah percuma sahaja.

http://tinyurl.com/ycetm3vh

Pendaftaran adalah sangat mudah. Anda juga perlu muat turun aplikasi khas pemandu iaitu Safer Driver bagi memudahkan anda menguruskan akaun anda kemudian. Berikut adalah langkah untuk lakukan pendaftaran :

Pemandu yang sertai Safer sebagai pemandu e-hailing akan terlibat dalam menghantar penumpang melalui aplikasi Safer Ride. Penumpang akan membuat pesanan di Safer Ride dan mereka juga boleh memilih jenis kelas kenderaan yang mereka ingin naiki. Antaranya adalah  seperti SaferGo, SaferGo Xtra, Safer Gold dan Safer Indulge. Jenis kenderaan ini perlu diisi oleh pemandu ketika lakukan pendaftaran.

Tambahan, anda perlu lengkapkan maklumat yang diperlukan dengan segera. Hal ini bagi mempercepatkan proses pengaktifan anda sebagai pemandu di Safer. Antara syarat kelayakan adalah seperti berikut :

  • Pemegang lesen D, PSV dan EVP
  • Mempunyai kenderaan yang tidak lebih dari 10 tahun
  • Mempunyai telefon pintar aktif dengan akses Internet

Sebagai seorang pemandu e-hailing, adalah sangat penting untuk anda mempunyai lesen PSV dan EVP. Berikut adalah perbezaan antara keduanya :

Anda juga perlu top up e-wallet Safer anda . Hal ini bagi memudahkan anda menerima job bersama Safer.

Seperti yang Deenamik kongsikan di atas, Safer sediakan dua jenis pendapatan yang boleh dijana dalam masa serentak. Ianya adalah pendapatan aktif dan pendapatan pasif. Pendapatan aktif diperoleh ketika pemandu Safer bekerja keras mendapat job bersama dengan Safer. Pendapatan pasif pula diperoleh dengan cara anda berkongsi referral code.

Referral code diperoleh selepas anda selesai mendaftar. Referral code setiap pengguna adalah berbeza. Cara untuk anda kongsikan referral code adalah seperti berikut :

Anda boleh kongsikan kepada rakan dan ahli keluarga yang berpotensi untuk menjadi seorang pemandu di Safer. Anda perlu pastikan mereka mendaftar sebagai pemandu di Safer dengan menggunakan referral code anda. Anda akan terima 1% dari jumlah resit setiap kali pemandu yang mendaftar di bawah anda dapat job bersama Safer. Jumlah 1% itu akan terus masuk ke akaun e-wallet Safer anda.

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here