Safer Food Merchant telah menyediakan sebuah platform yang hanya secara dalam talian kepada peniaga makanan untuk berdaftar.
Peniaga makanan yang terdiri daripada home kitchen, restoran, peniaga trak makanan, peniaga warung dan ramai lagi boleh berdaftar.
Pendaftaran ke dalam Safer Food Merchant adalah percuma.
Bagaimana hendak berdaftar? Mudah sahaja. Hanya muat naik aplikasi SAFER FOOD menerusi Google Play Store atau Apps Store. Malah, mereka juga boleh mendaftar dengan hanya tekan sahaja link yang tertera di bawah.
Safer Food : https://www.safer.my/sign-up-restaurant
Apabila mereka telah berdaftar ke Safer Food Merchant, perniagaan mereka akan menjadi lebih meluas. Ini kerana pengguna akan sentiasa mencari bagi mengisi perut mereka yang kosong itu.
Tapi sebelum berdaftar, pastikan mereka mengikut syarat yang telah ditetapkan oleh SAFER FOOD. Antara syarat dan butiran yang perlu ada ialah
  • Kad pengenalan
  • Lesen perniagaan
  • Sijil halal
  • Lesen Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)
Kesemua maklumat ini mesti maklumat yang lengkap dan sahih supaya pendaftaran akan berjalan dengan lancar. Selepas berdaftar, jangan lupa untuk membuat tetapan kedai di dalam aplikasi tersebut.
  • Waktu beroperasi
  • Lokasi premis perniagaan
  • Menu makanan
  • Akaun bank
Kesemu maklumat ini adalah wajib ada supaya pengaktifan akaun dapat dilakukan dalam masa satu hari sahaja. Tapi bagaimana pula kalau maklumat di atas tidak dapat dilengkapkan? Jangan risua keraan SAFER FOOD telah menyediakan kelas untuk peniaga berdaftar.
Kelas tersebut diadakan bertujuan untuk membantu mereka lakukan pendaftaran, memuat naik maklumat, masukkan menu, lokasi kedai dan banyak lagi.
Mereka perlu mengisi borang di bawah untuk membuat tempahan kelas.
Kelas Bersama Safer Food : https://bit.ly/KelasBersamaSaferFood
Safer Food Merchant membuka kelas tersebut pada hari Isnin hingga Jumaat dari jam 9 pagi hingga 12 tengahari sahaja.
Jadi, jika ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web dan hubungi nombor yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 
?  Safer Food : 018-9624322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here