Safer merupakan sebuah aplikasi yang menyediakan pelbagai perkhidmatan hanya dalam satu aplikasi sahaja.
Kesemua maklumat tersebut boleh didapatkan hanya dalam satu aplikasi sahaja. Malah terdapat banyak lagi keistimewaan lain yang boeh didapatkan menerusi Safer.
Mereka yang belum berdaftar, boleh mendaftar dengan hanya muat turun aplikasi Safer menerusi Google Play Store atau Apps Store.
Mereka juga boleh lakukan pendaftaran dengan hanya klik sahaja link yang tertera di bawah.
User : http://tinyurl.com/y7p2xzjp
Safer Ride ialah salah satu perkhidmatan yang disediakan untuk penumpang menempah kereta kemana sahaja yang hendak dituju. Perkhidmatan ini juga mempunyai potongan harga iaitu sebanyak RM3. Namun pengguna perlu menggunakan promo kod SaferSyok3 pada perkhidmatan Safer Ride sahaja. Terdapat beberapa jenis kenderaan yang boleh didapatkan menerusi Safer Ride.

    • SaferGo : kereta jenis ekonomi ynag mempunyai empat hingga lima tempat duduk. Kereta ini sesuai untuk pengguna yang hendak ke tempat kerja, hospital, sekolah, pusat beli belah dan banyak lagi.
    • SaferGo Xtra : kereta MPV yang mempunyai enam hingga tujuh tempat duduk. Kereta ini sesuai untuk pengguna yang mempunyai rakan-rakan yang ramai. Contohnya seperti Proton Exora, Perodua Alza, Toyota Avanza dan banyak lagi.
    • Safer Gold : kereta yang mempunyai enjin berCC besar. Pengguna yang hendak ke sesuatu majlis atau acara boleh gunakan kereta jenis ini. Contohnya speerti BMW, Mercedes, Volkswagen dan banyak lagi.
    • Safer Indulge : kereta yang mempunyai saiz dengan kapasiti jauh lebih besar berbanding dengan MPV. Kereta ini boleh membawa pengguna ke lapangan terbang.

Safer Food ialah perkhidmatan untuk pengguna mendapatkan tempahan makanan hanya dalam talian sahaja. Pelbagai jenis makanan boleh didapatkan hanya dalam satu aplikasi sahaja. Kini Safer juga telah membuat promosi kepada pengguna iaitu penghantaran makanan secara percuma.
Safer Delivery ialah perkhidmatan untuk menempah menghantar barangan kepada penerima. Barangan yang hendak dihantar oleh pengguna kepada penerima akan diambil oleh Safer Delivery Partner atau rakan penghantar Safer. Safer Delivery juga mempunyai potongan harga bagi setiap penghantaran iaitu sebanyak RM3.
Namun pengguna hendaklah menggunakan promo kod DELIVERY3 pada perkhidmatan Safer Delivery. Terdapat dua jenis penghantaran yang boleh dipilih oleh pengguna. Penghantaran tersebut ialah

    • Single Delivery : penghantaran barang yang boleh ke satu lokasi sahaja dalam satu-satu masa.
    • Multi Delivery : penghantaran yang boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa iaitu sebanyak lima lokasi dalam satu-satu masa.
Safer telah melancarkan sebuah program yang akan memudahkan pengguna iaitu Advance Dulu Lah!. Program ini adalah penggandaan yang akan dimasukkan ke dalam e-wallet pengguna Safer yang telah membuat permohonan. Syarat untuk memohon Advance Dulu Lah! ialah
    • 18 tahun ke atas
    • Warganegara Malaysia sahaja
    • Pengguna Safer

Pengguna perlu membuat permohonan di sini dan tunggu sahaja keputusan daripada pihak Safer untuk luluskan permohonan tersebut.
Permohonan untuk penggandaan boleh dimohon dengan nilai sebanyak RM50.
Selepas nilai yang ada di dalam e-wallet sudah habis, dan pengguna lakukan topup, maka nilai yang dimohon akan ditolak serta merta.
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here