Indonesia ialah salah satu negara yang telah dipilih oleh Daulah Educonsult untuk pelajar yang sambung belajar ke luar negara. Pelajar yang hendak sambung belajar ke luar negara tidak perlu risau dengan makanan, budaya, adat, budaya dan agama di sana.
Kehidupan di Indonesia adalah lebih kurang sama dengan kehidupan di Malaysia jadi tidak akan mempunyai masalah untuk belajar ke sana. Malah, mereka juga akan dapat pergi ke tempat-tempat menarik di sana sebelum sesi pembelajaran bermula.
Ada banyak tempat menarik yang ada di Indonesia iaitu Bali, Jakarta, Danau Toba dan banyak lagi. Kesemuanya boleh dilawati dan jangan risau tentang kos. Pelajar lepasan SPM terutamanya akan dimasukkan ke Kolej Bersama Daulah. Kolej ini adalah untuk mereka yang tidak mempunyai asasi.
Selepas habis di kolej tersebut, pelajar boleh melanjutkan pelajaran ke universiti pilihan mereka dengan bidang yang telah dipilih. Antara bidang yang ditawarkan di Indonesia ialah perubatan, pergigian dan farmasi.

Universiti yang menawarkan ketiga-tiga bidang tersebut ialah Universiti Sumatera Utara yang terletak di Medan. Universiti ini telah ditubuhkan pada 4 Jun 1952. Tambahan, universiti ialah universiti yang mendapat sambutan paling banyak dari pelajar-pelajar Malaysia.
Ini disebabkan oleh mereka menawarkan kesemua bidang yang popular dalam satu universiti. Fakulti perubatan di USU telah ditibuhkan pada 20 Ogos 1952. Manakala bagi bidang pergigian telah ditubuhkan pada 3 November 1961. Bidang farmasi pula telah ditubuhkan pada tahun 1969 di bawah naungan Fakulti Matematik.

Terdapat juga bidang lain yang ditawarkan kepada pelajar. Bidang tersebut ialah bidang veterinar di Bogor Agricultural University (IPB) atau Institusi Pertanian Bogor. Institusi ini telah ditubuhkan pada 1 September 1963 sebagai universiti pertanian.
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)                 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here