Madrasah Daulah ialah sebuah syarikat yang menawarkan khidmat konsultan kepada pelajar. Malah, pelajar yang berminat untuk sambung belajar ke luar negara boleh berdaftar melalui Madrasah Daulah.
Selain Indonesia, terdapat juga beberapa negara lain yang ditawarkan kepada pelajar iaitu Poland, Bangladesh, Mesir, Turki dan Rusia. Kesemua negara ini ada menawarkan macam-macam bidang namun entri kali ini hanya akan fokus kepada Indonesia.
Indonesia ialah sebuah negara republik yang merupakan negara jiran Malaysia. Malaysia dan Indonesia mempunyai budaya, agama, adat dan bahasa yang lebih kurang sama. Jadi pelajar tidak akan menghadapi sebarang masalah di sana.
Mereka akan mudah untuk belajar di sana kerana makanan, agama dan adat adalah sama. Malah, mereka juga akan dapat rasai sendiri pengalaman baru belajar di sana kerana Indonesia juga terkenal dengan adatnya yang pelbagai dan bahasa.
Selain daripada itu, pelajar yang melanjutkan ke Indonesia juga akan dibawa ke tempat-tempat pelancongan. Sebelum mereka memulakan sesi orentasi atau pelajaran, pihak Daulah Educonsult akan mengajak mereka ke tempat pelnacongan.

Terdapat sebuah universiti di Indonesia yang menawarkan bidang peruban, farmasi, dan pergigian kepada pelajar. Universiti tersebut ialah Universitas Sumatera Utara yang terletak di Medan.
Universiti ini telah ditubuhkan pada 4 Jun 1952 yang dipelopori oleh Garbenor Sumatera Utara. Fakulti perubatan telah ditubuhkan pada 20 Ogos 1952. Manakala fakulti pergigian telah ditubuhkan pada 3 November 1961. Fakulti farmasi telah ditubuhkan pada tahun 1969 di bawah naungan Matematik dan Ilmu Pengetahuan Alam.
Namun, pelajar lepasan SPM akan masuk ke Kolej Bersama Daulah. Kolej ini adalah setaraf dengan sijil asasi dan terletak di Ibu Kota Wilayah Kuala Lumpur. Sistem pembelajaran di Indonesia adalah tidak sama dengan pembelajaran di Malaysia.
Sekiranya berminat dan ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi dan isikan maklumat di link yang tertera.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here