Safer ialah sebuah syarikat e-hailing yang telah menyediakan pelbagai perkhidmatan kepada pengguna.
Malah, setiap perkhidmatan yang ada mempunyai promosi mereka sendiri. Pengguna juga boleh gandakan nilai e-wallet Safer.
Mereka yang masih belum berdaftar boleh lakukan pendaftaran dengan memuat naik aplikasi SAFER menerusi Google Play Store atau Apps Store. Mereka juga boleh lakukan pendaftaran dengan hanya klik sahaja link yang tertera di bawah.
User : http://tinyurl.com/y7p2xzjp
Safer Ride ialah perkhidmatan untuk pengguna menempah kenderaan ke destinasi yang dituju. Promosi yang ada di Safer Ride ialah potongan harga sebanyak RM3 dengan menggunakan promo kod SaferSyok3. Kod ini hanya boleh digunakan pada perkhidmatan Safer Ride sahaja. Terdapat beberapa jenis kenderaan ditawarkan kepada pengguna.

    • SaferGo : kereta jenis hashback atau sedan yang mempunyai empat hingga lima tempat duduk. Kereta ini sesuai untuk pengguna yang hendake destinasi harian seperti hospital, pasar malam, sekolah, pejabat dan banyak lagi.
    • SaferGo Xtra : kereta MPV yang mempunyai enam hingga tujuh tempat duduk. Kereta ini sesuai untuk pengguna yang ramai seperti lima atau enam orang. Contoh kereta adalah seperti Perodua Exora, Proton Alza, Toyota Avanza dan banyak lagi.
    • Safer Gold : kereta yang mempunyai enjin berCC besar dan kereta ini sesuai untuk pengguna yang hendak ke sesuatu acara atau sesuatu majlis. Contoh kereta adalah seperti BMW, Mercedes, Volkswagen dan banyak lagi.
    • Safer Indulge : kereta yang mempunyai kapasiti jauh lebih besar berbanding MPV. Kereta ini sesuai untuk pengguna yang hendak ke lapangan terbang. Contoh kereta adalah seperti Toyota Alphard, Toyota Vellfire dan banyak lagi.

Safer Food pula ialah perkhidmatan untuk pengguna menempah makanan secara dalam talian. Malah, penghantaran secara percuma juga dibuka kepada semua pengguna Safer yang hendak membuat temapahan makanan di Safer Food.
Safer Delivery ialah perkhidmatan untuk pengguna menghantar barangan kepada penerima. Barang yang hendak dihantar oleh pengguna kepada penerima akan dihantar oleh rakan penghantar Safer atau Safer Delivery Partner.

Perkhidmatan ini juga telah membuat promosi potongan harga kepada pengguna. Mereka perlu menggunakan promo kod DELIVERY3 pada Safer Delivery sahaja. Penggunaan tidak boleh dilakukan pada perkhidmatan lain. Terdapat beberapa jenis penghantaran yang disediakan.
    • Single Delivery : penghantaran yang hanya boleh ke satu lokasi sahaja dalam satu-satu masa.
    • Multi Delivery : penghantaran yang boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa iaitu sebanyak 5 lokasi.
Safer menggalakkan pengguna yang mempunyai barang lebih daripada 10kg untuk memilih kenderaan jenis empat roda. Jika barangan kurang daripada 10kg digalakkan untuk memilih motorsikal.

Jadi apa pula dengan Advance Dulu Lah? Advance Dulu Lah! ialah sebuah program yang telah dibuka oleh Safer untuk membantu pengguna menggandakan nilai e-wallet Safer. Nilai yang boleh dimohon adalah sebanyak RM50.
Namun pengguna hendaklah mempunyai baki sekurang-kurangnya RM10 di dalam e-wallet Safer sebelum membuat permohonan. Permohonan tersebut juga boleh dilakukan dengan hanya klik sahaja link yang tertera di bawah.
Advance Dulu Lah! : http://bit.ly/advancedululah
Setelah permohonan yang dibuat telah diluluskan, maka pengguna boleh gunakan nilai gandaan tersebut pada semua perkhidmatan di Safer. Sekiranya baki yang tinggal ialah sebanyak RM30, maka pengguana boleh membuat permohonan sebanyak RM30 dan akan menjadi RM60.
Namun apabila nilai e-wallet Safer telah habis dan pengguna lakukan tambah nilai semula, maka nilai yang dimohon menerusi Advance Dulu Lah! akan ditolak serta merta. Sekiranya membuat permohonan sebanyak RM30, maka RM30 akan ditolak daripada e-wallet Safer.
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat dengan lebih lanjut, sila layari laman web yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here