Daging Arnab Daulah membekalkan daging arnab buat para peniaga, restoran dan juga pada mereka yang pengemar makanan daging arnab. Jika anda berminat mahu mendapatkan bekalan daging arnab boleh menghubungi pihak Daging Arnab Daulah.

Kebiasaanya jika kita mahu mengetahui tentang sesuatu kita pasti akan membandingkan dengan apa yang sudah kita sedia maklum. Seperti daging haiwan ternakan lain, kita pasti akan membandingkan daging arnab dan daging ternakan lain, sebagai contoh daging ayam.

Jika hendak dibandingkan daging arnab dan ayam, daging arnab mempunyai mineral yang sangat tinggi, kecuali natrium. Malah, daging arnab juga sangat kaya dengan vitamin B12 dan vitamin E. Manakala, ayam lebih kaya dengan vitamin B kompleks, A dan K. Daging arnab mengandungi lebih banyak protein dan juga kurang lemak.

Daging arnab bukan sahaja membantu dalam penurunan berat badan yang sihat, tetapi lebih daripada perubatan atau pemakanan. Ini kerana daging arnab mempunyai vitamin yang baik untuk kesihatan. Tetapi menurut portal FOODSTRUCT, terdapat beberapa diet yang melibatkan daging arnab.

Diet Keto

Diet keto merangkumi makanan dengan protein dan lemak tinggi, dan karbohidrat rendah. Daging arnab sesuai dengan diet keto, ini kerana daging arnab tidak mengandung karbohidrat, namun rendah lemak. Untuk mencapai daya tahan prestasi fizikal yang optimum semasa diet keto, had dos protein harian diperlukan.

BACA JUGA :   Kandungan Nutrisi Kurma Kepada Kesihatan Yang Jarang Diketahui Ramai

Berdasarkan beberapa pengiraan, pengambilan protein harian adalah dalam sekitar 1.5g / kg, bermaksud 90-120g sehari bagi mereka yang berat badan dalam lingkungan 60-80kg. Satu hidangan daging arnab mengandungi 28g protein, jadi jika anda menjalani diet keto, kadang-kadang makan daging arnab tidak menjadi masalah, tetapi lebih baik memakannya dengan sumber lemak sihat semula jadi, seperti keju, mentega dan minyak zaitun.

Diet DASH

DASH bermaksud Pendekatan Diet untuk Menghentikan Hipertensi (Dietary Approaches to Stop Hypertension). Diet DASH adalah pendekatan seumur hidup untuk pemakanan sihat yang dirancang untuk membantu merawat atau mencegah tekanan darah tinggi (hipertensi).

Diet DASH menekankan makanan sayur-sayuran, buah-buahan dan makanan tenusu yang rendah lemakย  dan jumlah biji-bijian, ikan, unggas dan kacang-kacangan yang sederhana. Diet DASH ini lebih kepada mengenai berapa banyak yang anda makan, dan bukannya apa yang anda makan.

Daging arnab sesuai untuk diet natrium DASH standard dan rendah, kerana hidangan daging arnab hanya mengandungi 38.3 mg natrium. Sebaiknya, ia tidak boleh digoreng atau masin. Anda tidak boleh mempunyai lebih daripada 6 hidangan satu ons dalam sehari. Beberapa kajian diet mendapati bahawa daging arnab tidak menunjukkan kesan negatif terhadap tekanan darah.

BACA JUGA :   Dapatkan Produk Arnab Di Arnab Daulah.

Diet Atkins

Diet Atkins kebanyakannya adalah untuk mengurangkan atau menurunkan pengambilan karbohidrat. Oleh kerana daging arnab tidak mempunyai karbohidrat, ianya sesuai dengan diet ini, untuk kedua-dua fasa dan ketiga-tiga jenisnya. Diet Atkins mengesyorkan mensasarkan tiga hidangan protein 4-6 ons setiap hari.

Secara keseluruhan, diet yang dibuat, perlu mempertimbangkan kepada sekumpulan orang yang umum, jadi sebelum memulakan diet sangat penting untuk mengetahui keperluan dan keadaan kesihatan seseorang.

Sumber : FOODSTRUCT

Jika anda berminat mahu mendapatkan bekalan daging arnab, hubungi Daging Arnab Daulah. Daging Arnab Daulah adalah pembekal daging arnab. Anda juga boleh layari laman web kami untuk maklumat lanjut. Hubungi talian di bawah jika anda mempunyai sebarang pertanyaan dan ingin mendapatkan bekalan daging arnab.

Daging Arnab Daulah – https://arnabdaulah.com/

Tuan Syed – 013 2090322

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here