Program Madrasah Daulah merupakan peluang bagi para pelajar untuk melanjutkan pengajian sehingga ke Universiti Al – Azhar. Ini kerana program Madrasah Daulah merupakan madrasah yang akan membimbing para pelajar sepanjang mereka menuntut ilmu di Maahad Buuth.

Sekiranya pelajar berjaya menamatkan pengajian di Maahad Buuth pelajar akan diserap masuk ke dalam Universiti Al – Azhar. Oleh itu, jika pelajar mahu melanjutkan pengajian sehingga ke peringkat ijazah sarjana, daftar menerusi Program Madrasah Daulah.

PKP bukan satu penghalang buat pelajar untuk menyambung pengajian. Ini kerana pada 3 Disember yang lepas, sekumpulan pelajar telah berangkat ke Mesir setelah mendaftar dan berjaya menempatkan diri di program ini.

Jadi rebut peluang ini untuk melanjutkan pengajian sehingga ke Mesir. Kemasukan Disember 2020 masih dibuka dan pelajar yang berminat mahu mendalami ilmu pengajian islam boleh mendaftar dengan segera.

BACA JUGA :   Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-16

Bagi pelajar yang tidak memiliki sijil SPM dan STAM juga boleh mendaftar dengan Madrasah Daulah. Pendaftaran dibuka bagi mereka yang berumur seawal 12 tahun sehingga 31 tahun. Terbuka kepada pelajar lelaki dan perempuan yang mempunyai semangat yang tinggi untuk berjaya dalam pelajaran.

Pelajar akan dimasukkan ke Maahad Buuth terlebih dahulu. Namun begitu, pelajar akan menduduki ujian kelayakan untuk menentukan sama ada pelajar berjaya memasuki ke Maahad Buuth atau tidak. Ujian tersebut adalah Ujian Imtihan Qabul.

Para pelajar tidak perlu risau kerana pelajar akan memasuki kelas sebelum menghadapi ujian tersebut. Kelas tersebut ialah Markaz Nile dan Sanad Tahsinul Quran, Markaz Nile merupakan kelas Bahasa Arab dan Sanad Tahsinul Quran ialah kelas khatam 30 juzuk Al-Quran.

BACA JUGA :   Nikah Online Pertama Di Malaysia

Sekiranya pelajar tidak melepasi ujian tersebut, pelajar akan dimasukkan ke Dirosoh Khossor. Di Dirosoh Khossor pelajar akan mempelajari pelbagai subjek. Antaranya ialah seperti berikut.

  • Tahsinul Quran
  • Tahfizul Quran
  • Talaqqi Dalaman
  • Pengajian Bahasa Arab
  • Pengajian Umum
  • Program Study Tour
  • Talaqqi Kitab Bersama Syeikh

Oleh itu, jika pelajar mahu melanjutkan pengajian sehingga ke peringkat Universiti Al – Azhar, segera mendaftar. Sesi kemasukan masih dibuka untuk sesi Disember 2020. Jangan lepaskan peluang ini!!

Segala maklumat dan info tambahan berkaitan dengan program ini boleh layari laman web di bawah. Jika terdapat sebarang pertanyaan boleh menghubingi talian di bawah.

Madrasah Daulah : https://madrasahdaulah.com/
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 : 0189624322
Customer service 2 : 0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here