Ingin bergelar seorang doktor namun terpaksa bersaing dengan pelajar lain di universiti awam dan swasta di Malaysia? Ayuh lanjutkan pengajian anda dalam bidang perubatan di negara Rusia dan juga Indonesia! Tapi kenapa bukan di Malaysia? Mungkin Malaysia sudah terlalu biasa? Bukan begitu, di dua negara berbeza ini, anda akan merasai pengalaman belajar yang lain daripada lain dengan situasi yang berbeza.

Pilihan Universiti Yang Ditawarkan

Terdapat dua jenis pilihan universiti yang ditawarkan. Sebelum itu, anda perlu ketahui siapakah Daulah Educonsult. Daulah Educonsult adalah platform yang menyediakan peluang untuk anda melanjutkan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang yang anda minati.

Bagi bidang perubatan, terdapat dua universiti dari dua negara berbeza yang Daulah Educonsult tawarkan. Maklumat terperinci adalah seperti di bawah :

Kursk State Medical University – Rusia

Β Lokasi : Kursk, Rusia
Bidang Pengajian : Pra Perubatan & Perubatan
Lepasan : SPM, IGCSE, O-Level, STPM, Asasi, Matrikulasi, dan lain-lain lepasanΒ  Β setaraf

BACA JUGA :   Nak Jadi Doktor Haiwan Perlu Bidang Veterinar? Wujudkan Impian Bersama Institut Pertanian Bogor.

Universitas Sumatera Utara – Indonesia

Β Lokasi : Medan, Indonesia
Bidang Pengajian : Perubatan, Farmasi & Pergigian
Lepasan : SPM, IGCSE, O-Level, STPM, Asasi, Matrikulasi, dan lain-lain lepasanΒ  Β setaraf

Kedua-dua universiti ini adalah antara pilihan pelajar dari Malaysia kerana ianya 100% confirm seat. Tambahan, yuran juga sangat berbaloi dan setanding dengan kualiti pengajian. Rusia dan Indonesia menjanjikan dua pengalaman yang berbeza pertama adalah bahasa perantara yang berbeza dan juga iklim cuaca.

Sebagai contoh, Indonesia walaupun negara serumpun dengan Malaysia namun sebenarnya bahasa pertuturan mereka seakan-akan sama dengan bahasa Melayu. Tambahan, makanan ruji adalah nasi dan agama rasmi negara republik ini adalah agama Islam.

Sementara di Rusia pula, Islam adalah minoriti dan iklim di Rusia sentiasa berubah dan umum mengetahui Rusia mempunyai 4 musim . Pelajar bakal merasai musim yang berbeza dan tentunya pengalaman hidup yang jauh berbeza dari Malaysia.

BACA JUGA :   Kursk State Medical University, Rusia Tawar Bidang Pra-Perubatan Kepada Lepasan SPM Dan Setaraf.

Paling penting, Daulah Educonsult hanya menawarkan universiti yang telah pun mendapat pengiktirafan dari πŒππ€, π–π‡πŽ, πŒπŒπ‚, πŒπƒπ‚, πŒπ•π‚. Ianya penting untuk mengetahui sama ada universiti yang anda pilih itu diiktiraf atau pun tidak.

Universitas Sumatera Utara
Kursk State Medical University

Namun jangan risau, Daulah Educonsult akan bimbing anda sehingga anda tamatkan pengajian. Kemasukan sesi SEPTEMBER 2022 telah dibuka dan pelajar sudah boleh melakukan pendaftaran mulai sekarang. Kuota adalah sangat terhad, book seat anada sebelum terlambat.

Untuk maklumat lebih terperinci, layari :

Website : http://daulahmedic.com/β€―
Facebook : Daulah Educonsultβ€―
Youtube : Daulah Educonsultβ€―
Nombor pejabat : 03-92851322
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322β€―
Nombor konsultan utama : 013-2090322β€―(Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here