Siapa peminat gunung-ganang kat sini? ada yang dah pernah pergi negara mana je? cuba kongsi tempat-tempat yang korang pernah pergi takkisah dalam negara atau luar negara. Kongsikan pengalaman menarik korang di ruangan komen okay.

Jom admin nak kongsikan dekat korang semua gunung-gunung yang menarik yang ada di negara Rusia ni. Admin tahu setiap negara pasti ada gunung-ganang yang cantik dan menarik untuk para pelancong.

kali ni admin nak kongsikan antara gunung-gunung di negara Rusia yang boleh anda kunjungi suatu hari nanti.

  1. Pegunungan Kaukasus
    Terletak di wilayah selatan Rusia, Pergunungan Caucasus menawarkan pelbagai pemandangan semula jadi yang menakjubkan, termasuk puncak gunung bersalji, tasik yang indah dan lembah yang subur. Puncak terkenal di rantau ini termasuk Elbrus, gunung tertinggi di Eropah, dan Kazbek.

 

2. Pegunungan Altai

Terletak di selatan Siberia, Pergunungan Altai adalah salah satu kawasan paling indah di Rusia dengan lembah yang dalam, sungai yang jernih dan puncak gunung yang menjulang tinggi. Ia adalah tempat yang sesuai untuk mendaki, berkhemah dan menerokai hutan belantara.

BACA JUGA :   Sijil yang layak memohon sambung belajar luar negara

3. Pegunungan Ural 

Pergunungan Ural mengalir dari utara ke selatan di Rusia, memisahkan Eropah dari Asia. Walaupun ia tidak setinggi gunung lain, Ural mempunyai daya tarikan tersendiri dengan hutan tebal dan sungai yang indah. Puncak Gunung Narodnaya adalah salah satu puncak yang paling terkenal di rantau ini.

4. Pegunungan Sayan

Terletak di selatan Siberia, Pergunungan Sayan adalah tempat yang sesuai untuk pendaki dan pencinta alam semula jadi. Pergunungan ini mempunyai pemandangan dramatik dan menawarkan pelbagai aktiviti seperti mendaki, berakit dan penerokaan gua.

5. Pegunungan Kamchatka

Terletak di Semenanjung Kamchatka di Timur Jauh Rusia, banjaran gunung ini adalah rumah kepada lebih daripada 150 gunung berapi aktif dan banyak pemandangan semula jadi yang luar biasa. Ini adalah destinasi menarik untuk pendaki gunung dan peminat pengembaraan luar.

BACA JUGA :   Kerja "Luas" selepas tamat belajar dalam bidang sains kesihatan

Sebelum anda melawat mana-mana gunung di Rusia, pastikan anda membuat penyelidikan lanjut, menyediakan peralatan yang sesuai, dan memahami sebarang permit atau permit yang mungkin diperlukan. Juga, pertimbangkan musim dan cuaca semasa anda merancang perjalanan anda, kerana keadaan di rantau ini boleh berubah dengan ketara bergantung pada masa dalam setahun.

Semoga info yang dikongsikan ini dapat memberikan manfaat kepada anda di luar sana.


ANDA BERMINAT UNTUK SAMBUNG BELAJAR KE NEGARA RUSIA? DALAM BIDANG PERUBATAN? PERNIAGAAN? KEJURUTERAAN PESAWAT & LAIN-LAIN?

Buntu nak daftar dan dapatkan konsultasi dengan siapa? Jangan Risau, Konsultan cik zuraini sedia membantu anda!

nak matlumat lanjut? boleh hubungi nombor yang tertera dibawah:-

?Customer Service: 018-9624322 
? Konsultan Daulah: 018-3845685

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here