Ini Punca-Punca Gigi Berlubang. No 3 Paling Ramai Lakukan.

0
2095

Gigi berlubang merupakan suatu masalah kesihatan yang terjadi kepada gigi. Kesan gigi berlubang boleh membawa kerosakan kepada keseluruhan gigi anda.

Pasti akan mengalami kesakitan yang berganda apabila diserang sakit gigi. Bukan sahaja boleh menyebabkan gigi sakit tetapi gusi bengkak. Bahayanya gigi berlubang ni. Lebih baik mencegah daripada merawat.

#1. Bakteria

Kcqpjqgs o

Banyak Bakteria adalah penyebab gigi berlubang berlaku. Bakteria akan menghakiskan perlahan-lahan permukaan pada gigi. Lubang akan terhasil dan akan membesar.

Kehadiran bakteria adalah disebabkan cara anda memberus gigi dengan salah. Anda tidak membersih secara keseluruhan. Meninggalkan bakteria pada celah-celah gigi.

#2. Pola Makanan

Am4jrxjy o

Makan makanan dan minuman yang tinggi kandungan gula akan menyebabkan kerosakan pada gigi. Jenis makanan yang boleh merosakan gigi ialah seperti coklat, minuman berkarbonat, roti canai dan ubat-ubatan.

Jika mempuyai masalah gigi berlubang, anda harus segere berjumpa dengan doctor gigi. Jangan bila dah teruk barulah nak berjumpa dengan doktor. Itu dah terlambat.

BACA JUGA :   Sekuel Maleficent Mistress of Evil Pertaruh Tema Kasih Sayang

Doktor gigi mampu menampal gigi yang berlubang itu jika ia masih diperingkat awal. Jika tidak memang kena cabutlah. Macam mana mereka boleh menjadi doktor gigi?

47xokje1 o

Pastilah mereka menyambung pengajian ke luar negara dengan Daulah Educonsult.

Kalau anda berminat untuk menjadi seorang doktor pergigian, jangan lepaskan peluang anda. Realisasikan impian anda bersama Daulah Educonsult.

#3. Merokok

Dieml8ks o

Seorang yang aktif merokok! Lebih baik anda berhenti jika tidak gigi anda juga akan mengalami masalah gigi berlubang. Lebih terul lagi ianya berbau.

Perokok aktif kadar risiko untuk mengalami gigi berlubang sangat tinggi. Korang pun tahu dalam kandungan tembakau mampu menganggu air liur. Air liur yang membantu menjaga permukaan gigi agar tetap bersih.

47xokje1 o

Anda tidak perlu risau kerana dengan Daulah Educonsult anda dapat merealisasikan impian anda untuk menyambung pengajian ke luar negara.

BACA JUGA :   Paru-paru ‘Popcorn’ Berpunca dari Vape

Rrmrqcfy o

Kenapa dengan Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult merupakan agensi yang berpengalaman menguruskan dan menghantar pelajar- pelajar yang ingin menyambung pengajiannya ke luar negara.

Ooisofxw o

Sekiranya anda berminat untuk menyambung pengajian dalam bidang pergigian ke luar negara? Tetapi tidak tahu bagaimana caranya. Jangan risau dengan Daulah Educonsult, impian anda akan jadi kenyataan.

Daulah Educonsult turut menawarkan anda untuk menyambung pengajian ke luar negara di Universiti-Universiti yang diiktiraf di dunia. Impian akan menjadi kenyataan dengan Daulah Educonsult.

G1n8qqis o

BERMINAT?

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan citra-cita anda untuk melanjutkan pengajian ke luar negara, anda boleh mengisi borang di Google Form.

Bagi anda yang berminat dan ingin ketahui dengan lebih lanjut boleh menghubungi Daulah Educonsult. Anda juga boleh menghubungi pihak Daulah Educonsult secara langsung di sini

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here