Jalan TAR akan ditutup? Bermula Pada 15 Mac Ini.

0
1162

Jalan Tar akan ditutup mulai 15 Mac ini. Menurut daripada sumber METRO, jalan itu ditutup bagi memudahkan laluan tradik keluar dan masuk.

Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR), Kuala Lumpur sememangnya terkenal dengan lubuk membeli-belah. Tak kira perayaan apa pasti akan sesak. Mulai 15 Mac ini sepanjang jalan TAR diarahkan tutup bermula dari pusat beli-belah Sogo.

Irhnr0gw oJalan TAR ini ditutup adalah disebabkan memberi laluan sepenuhya kepada aliran trafik untuk bas sahaja. Jadi kuranglah sesak dan bas pun besar serta panjang selalu terkandas dalam kesesakan jalan raya.

Sepanjang laluan Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jalan Tar) akan ditutup 15 Mac ini. Hanya memberi laluan kepada aliran traik bas sahaja. Laluan ini akan ditutup bermula dari Jalan Esfahan hingga Jalan Melayu sahaja. (Sumber: Metro)

Etkiqlqh o

Khalid Abdul Samad iaitu Menteri Wilayah Persekutuan juga bersetuju penutupan jalan ini. Keputusan ini dibuat bagi memberi keselesaan kepada pengunjung. Terutama mereka yang datang berurusan di sekitar kawasan perniagaan tersebut.

BACA JUGA :   DBKL Bakal Menyita PPR Pantai Dalam Berikutan Kes Baling Kerusi

Pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sudah menjalankan segala kajian. Kajian dalam talian berhubung penutupan itu. Kebanyakannya responden tiada masalah dan bersetuju dengan cadangan ini kerana ada manfaatnya.

Qcpup1rn oDatuk Bandar Kuala Lumpur iaitu Datuk Nor Hisham Ahmad Dahlan berkata pihak berkuasa sedia untuk memberi peluang kepada peniaga bazar Ramadan. Di mana yang memohon lesen untuk berniaga di situ.

Penempatan hanya membabitkan mereka yang memohon lesen untuk berniaga pada Ramadhan manakala peniaga sedia ada dikekalkan di tapak asal.

Kita sedang memperincikan susun atur peniaga, namun yang pasti keputusan ini akan memberikan kelegeaan kepada semua pihak kerana dapat berniaga di kawasan lebih luas dan selesa.

BACA JUGA :   BILIK SEWA RM100 SEBULAN UNTUK ANDA YANG BUJANG!

I1umgomq o

Keputusan ini juga diambil bagi menjaga kepentingan peniaga Melayu di kawasan lama bazar Ramadhan. Tindakan ini diambil bagi mengarahkan 20 orang kakitangan dipindahkan ke bahagian lain secara berperingkat dalam tempoh sebulan.

Penutupan jalan ini untuk menjadikan laluan bermula dari hadapan Sogo sehingga ke Wisma Bandar sebagai laluan bebas kenderaan. Pengunjung boleh berjalan kaki sahaja untuk membeli belah.

http://jombelajarluarnegara.wasap.my/

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here