Sepertimana yang kita dapat tahu, pada masa  kini orang ramai suka menjelajah atau mengunjungi ke tempat tempat yang menarik terutamanya ke luar negara, so sedikit tips yang akan memberi manfaat kepada anda diluar sana!  letsss start

#1 Membuat Perancangan Kewangan

Orang ramai beranggapan bahawa perancangan kewangan adalah sesuatu yang membebankan dan terhad dalam membuat pembelanjaan menyebabkan mereka terhalang untuk melakukan perkara-perkara yang menyeronokkan. Oleh itu, sebelum pergi melancong anda perlu membuat perancangan terlebih dahulu berkaitan perbelanjaan makan, penginapan, pengangkutan dan barang-barang yang perlu dibeli kerana kos perbelanjaan dinegara luar berbeza dengan Negara Malaysia.

 

#2 Pemilihan Waktu

Terdapat perbezaan masa antara Malaysia dengan negara-negara lain. Jika di Malaysia pun harga untuk tempat seperti taman tema, penginapan dan sebagainya boleh berubah  terutamanya hujung minggu atau musim cuti sekolah apatah lagi di negara luar.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Buka Tawaran Dalam Bidang Pergigian & Farmasi

 

#3 Cari Tempat Penginapan Yang Berhampiran

Sebelum membuat keputusan untuk memilih tempat penginapan diluar negara, pastikan anda membuat kajian terlebih dahulu berkaitan dengan keadaan sekeliling, suasana tempat penginapan dan kemudahan-kemudahan yang ada di sana supaya tidak kecewa nanti dan berpuas hati dengan pemilihan sendiri melalui hasil kajian yang dibuat

#4 Berbelanja Di Pasar Atau Kedai Tempatan

Disarankan kepada anda untuk mencari kedai-kedai yang lebih murah berbanding kedai-kedai yang mahal ini salah satu cara untuk menjimatkan kos atau wang belanja anda dan yang paling penting dapat menggunakan wang tersebut untuk kegunaan lain.

 

Terdapat banyak lagi tips perbelanjaan yang kita boleh gunakan untuk kegunaan sebelum atau semasa ingin melancong ke luar negara.

Apa itu Daulah Educonsult? Daulah Educonsult merupakan agensi yang menguruskan dan menghantar pelajar yang akan menyambung pelajaran ke luar negara iaitu

BACA JUGA :   Kenali Universiti Luar Negara Yang Diiktiraf

Kalau nak tahu, Daulah Educonsult sudah banyak menguruskan dan menghantar pelajar-pelajar ke luar negara.

Tak mustahil impian dan cita-cita anda yang ingin menyambung pengajian di luar negara akan tercapai. Daulah Educonsult merupakan agensi yang terbaik dalam menguruskan hal ehwal pelajar yang belajar di luar negara. Bukan calang-calang.

Jika anda berminat dan ingin merealisasikan cita cita anda untuk melanjutkan pengajian di luar negara, kami bersedia untuk membantu anda. Anda boleh mengisi borang di Google Form dibawah:-

ini atau hubungi konsultan Daulah Educonsult di 018-9624322 (customer service), 03-9285 1322 (Pejabat) atau melalui emel daulahmedic@gmail.com atau layari https://daulahmedic.com/   untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here