Medical University Of Warsaw Merupakan Universiti Yang Paling Berprestij

0
1046

Medical University Of Warsaw atau dikenali sebagai Warszawski Uniwersytet telah ditubuhkan pada tahun 1816 dan merupakan universiti terbesar di Poland. Universiti ini mempunyai 6,000 lebih kakitangan termasuk lebih 3,100 pendidik akademik. Ia menyediakan kursus siswazah untuk 53,000 pelajar (di atas 9,200 calon pascasiswazah dan doktor).

Medical University Of Warsaw adalah salah satu daripada universiti terkemuka Poland. Ia telah disenaraikan oleh majalah Perspektywy sebagai universiti Poland terbaik pada tahun 2010, 2011, 2014 dan 2016. Peringkat antarabangsa seperti ARWU dan Peringkat Web Universiti menduduki peringkat universiti sebagai institusi peringkat tertinggi Poland yang terbaik. Dalam senarai 100 universiti terbaik Eropah yang dikumpulkan oleh Universiti Peringkat Web, University of Warsaw telah diletakkan pada kedudukan ke-61. QS World University Ranking sebelum ini menempatkan University of Warsaw sebagai institusi peringkat tertinggi di kalangan 400 teratas di dunia.

Program yang ditawarkan di universiti ini ialah

  1. IJAZAH SARJANA MUDA PERUBATAN selama  6 Tahun
BACA JUGA :   Daulah Educonsult Kembali Buka Kemasukan Sesi Oktober & November

Kini, Medical University Of Warsaw mempunyai 9413 pelajar, 513 pelajar PhD dan 250 pelajar lepasan ijazahMempunyai 1725 guru akademik termasuk 173 profesor. Staf  akademik Universiti Perubatan Warsaw diiktiraf secara nasional dan antarabangsa atas sumbangannya terhadap penyelidikan dan amalan perubatan. Kebanyakan mereka memegang jawatan prestisius ‘Perunding Perubatan Kebangsaan’WMU adalah pusat saintifik bersemangat yang mengkhususkan diri dalam kedua-dua ubat klinikal dan teori.

Kenapa perlu melanjutkan pelajaran di Medical University Of Warsaw?

· Lebih daripada 200 tahun

· Bahasa pengantar adalah bahasa Inggeris

· Ijazah Perubatan yang diiktiraf di peringkat antarabangsa

· 6 buah hospital dengan kelengkapan diagnostik & rawatan

· Pada masa ini terdapat lebih daripada 200 pelajar Malaysia

· Majoriti mereka adalah sarjana JPA & MARA

· Gabungan dengan Institusi lain :·Akreditasi antarabangsa Jabatan Perubatan Pendidikan Amerika Syarikat California, Amerika Syarikat

Anda berminat untuk sambung belajar di Medical Universiti Of Warsaw

BACA JUGA :   Program Madrasah Daulah Peluang Pelajar Belajar Di Mesir.

tetapi tidak tahu caranya?

Jangan risau, Daulah Educonsult pasti akan membantu anda.

DAULAH EDUCONSULT MEMBUKA PELUANG MENYAMBUNG PENGAJIAN KE LUAR NEGARA

Apa itu Daulah Educonsult?

Daulah Educonsult merupakan sebuah agensi yang mengurus dan menghantar pelajar untuk melanjutkan pengajian ke luar negara. Andakah ada berkeinginan untuk sambung belajar ke luar negara? Daulah Educonsult ada cara mudah untuk merealisasikan impian anda!.

Bagi yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut, anda boleh hubungi talian hotline kami:

Atau anda boleh layari kami di platform berikut:

Atau anda boleh hadir ke pejabat kami yang beralamat di No. 1-19 Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100, Kuala Lumpur.

“Ayuh Realisasikan Impian Anda Bersama Daulah Educonsult”

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here