Universiti luar negara Al-Azhar membuka peluang kemasukan ke sekolah menengah antarabangsa di Kaherah Mesir.

Ramai pelajar yang lepasan tahfiz atau madrasah yang merasakan diri mereka tidak layak menyambung ke peringkat universiti namun adakah mereka sedar bahawa banyak peluang diluar yang memungkinkan mereka ke peringkat universiti.

Sering kita mendengar bahawa pelajar tanpa sijil mengatakan “Layakkah saya untuk menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi jika tiada apa-apa sijil?”. Dan akhirnya mereka memilih untuk melupakan hasrat mereka.

Al-Azhar membuka peluang, harapan dan sinar baharu disini sedikit maklumat kepada anda di luar sana yang mempunyai impian menyambung ke peringkat yang lebih tinggi tanpa sijil. Tetapi ini hanya bagi anda yang berminat bidang pengajian islam sahaja.

Syarat nak memohon ke universiti dalam Malaysia atau mana-mana universiti luar termasuklah universiti tertua Al-Azhar di Mesir ini juga memerlukan untuk minima mempunyai sijil SPM atau STAM.

Penubuhan Program Madrasah Daulah

Berlangsung di Mesir, dan merupakan program yang ditubuhkan khas buat pelajar yang mempunyai impian untuk menyambung belajar tetapi tiada sijil SPM mahupun STAM.

MENGENAI MADRASAH DAULAH

Madrasah Daulah adalah program persediaan untuk pelajar-pelajar yang ingin menyambung pengajian di Maahad Buuth Al-Azhar (Sekolah Menengah Islam Antarabangsa Al-Azhar,Mesir) sebelum berpeluang menyambung pengajian ke peringkat IJAZAH SARJANA MUDA di Universiti Al-Azhar 

Melalui Porgram Madrasah Daulah dapat membantu pelajar membuat persediaan bagi meneruskan ke peringkat Maahad Buuth dan seterusnya ke peringkat universiti.

Bagaimana pula dengan syarat kelayakan untuk kemasukan ke program Madrasah Daulah?

Syarat kemasukan Program Madrasah Daulah terbuka kepada:-

?Semua pelajar yang berumur 14 sehingga 21 tahun (Bermula tahun 2020 akan terbuka kepada 17-21 tahun sahaja)

?Pelajar yang tidak mempunyai sijil SPM & STAM diberi peluang untuk menyertai

?Mampu mengikuti peraturan dan syarat yang ditetapkan Madrasah

?Berazam dan bersungguh untuk belajar.

PELUANG BELAJAR DI MESIR BOLEH KLIK GAMBAR DIBAWAH UNTUK KE LINK MADRASAH DAULAH

Sumber : Madrasah Daulah

Rujukan penuh mengenai tawaran belajar ke luar negara boleh terus ke laman web daulahmedic.com. Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :- Customer service 1 :0189624322 Customer service 2 :0182429322 Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed) Konsultan Pendidikan : 0132853903 (Cik Nabila)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here