Kebanyakan bandar rahsia dibina di kawasan yang terpencil atau di bawah tanah yang akan memudahkan projek dilakukan dan terhindar daripada segala bahaya.

Apabila sesebuah negara menjalankan ujian rahsia mereka perlu memastikan mempunyai pangkalan yang selamat untuk menjalankan misi

Kali ini Deenamik ingin berkongsi bersama anda bandar rahsia di Rusia yang pernah disembunyikan daripada pengetahuan umum.

Sarov

Sarov adalah kota rahsia yang sangat terkenal dan merupakan pengeluar utama senjata nuklear negara itu sehinggalah ke hari ini.

Kota Sarov mempunyai keunikan tersendiri kerana lokasinya yang bersebelahan dengan tapak keagamaan dan telah terputus dengan orang awam selama beberapa dekad.

Oleh itu, Gereja Ortodoks Rusia telah berusaha untuk membina semula gereja tersebut walaupun berdepan dengan beberapa sekatan dan halangan.

BACA JUGA :   Pengambilan Pengajian Di Universiti Indonesia Intake September

 

Ironinya, gereja merupakan rumah kepada salah seorang paderi Rusia, St. Seraphim yang terkenal dengan ajaran berlandaskan kasih sayang dan kebaikan.

Hal ini sangatlah berbeza dengan tujuan utama kota Sarov yang berfungsi sebagai pangkalan nuklear.

Jom Sambung Belajar Bersama Daulah Educonsult

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Buka Kemasukan Sesi Oktober & November Ke Rusia

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :-
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here